اهمیت جنگ اقتصادی امروز کمتر از دفاع مقدس نیست/ سیاهی لشکر حق باشید
کد خبر: 3713791
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

اهمیت جنگ اقتصادی امروز کمتر از دفاع مقدس نیست/ سیاهی لشکر حق باشید

کانون خبرنگاران نبأ ــ یک کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه موضوع حمایت از کالای ایرانی بسیار حائز اهمیت است، گفت: اگر مردم به معنای واقعی کلمه و تا حدی با نگاه تکلیف شرعی به این مسئله نگاه کنند، این کار کمتر از مجاهدت خانواده‌های ایرانی در دفاع مقدس و دفاع از حرم نیست.

اهمیت جنگ اقتصادی امروز کمتر از دفاع مقدس نیست

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، همایش بصیرتی «اقتصاد مقاومتی، کالای ایرانی» امشب به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج سازندگی با حضور نخبگان بسیجی، 22 اردیبهشت‌ماه در حسینیه شهدای قرچک برگزار شد.
علی قشقایی، کارشناس مسائل اقتصادی در این همایش با تأکید بر اینکه موضوع حمایت از کالای ایرانی با توجه به اینکه از زبان مقام معظم رهبری بیان شده بسیار حائز اهمیت است، گفت: اگر مردم به معنای واقعی کلمه و تا حدی با نگاه تکلیف شرعی به این مسئله نگاه کنند، این کار کمتر از مجاهدت خانواده‌های ایرانی در دفاع مقدس و دفاع از حرم نیست.
وی با بیان اینکه علی‌رغم حواشی سیاسی بعضی از سیاست‌مداران در ماه‌های اخیر، مقام معظم رهبری واکنش خاصی نسبت به آن‌ها نداشتند، یادآور شد: نقطه عطف سخنان رهبر معظم انقلاب در چند وقت اخیر «حمایت از کالای ایرانی» بود، حتی ایشان در دیدار اخیر با کارگران حجت را بر همگان تمام کرد و فرمودند «امروز برای دشمنان ما جنگ اقتصادی مطرح است، اتاق جنگ آمریکا علیه ما وزارت خزانه‌داری آمریکا است»، پس اگر قرار است کاری در مقابل این دشمنی انجام شود، همین حمایت از کالای ایرانی است.
کارشناس اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه شاید در ابتدا برخی مخالف خرید کالای داخلی باشند، اظهار کرد: عده‌ای براین باورند که مثلاً در اروپا این‌طور نیست و حمایت از کالای داخل ندارند.
وی با بیان اینکه هر چند برای برخی مرغ همسایه همیشه غاز است، عنوان کرد: با بررسی کارشناسانه می‌فهمیم که اکثر کشور‌های اروپایی و آمریکایی وقتی به مشکل برمی‌خوردند خودشان از همین روش استفاده می‌کنند، آمریکایی‌ها همیشه وقتی در فضای اقتصادی رو به انزوا می‌روند و به مشکل برمی‌خورند، به خرید کالای داخلی رو می‌آورند؛ مثلاً آن‌ها در بحث گندم نه تنها از خارج وارد نمی‌کنند بلکه گندم اضافه را به قیمت پایین به دیگر کشور‌ها هم نمی‌دهند و نه حتی گندمکار را از کارش منع می‌کنند تا قیمت داخلی آن محصول حفظ شود و گندم مازاد را داخل اقیانوس می‌ریزند تا از تولیدکننده داخلی حمایت شود. آلمان و فرانسه هم بعد از جنگ جهانی دوم همه زیرساخت‌های‌شان از بین رفت، اما با حمایت از کالای داخلی امروز به این شکل رسیده‌اند و روی کالای خود تعصب داشتند تا آن کالا قدرت بگیرد.
قشقایی با طرح این پرسش که اگر غربی‌ها با ما بد هستند چرا خودرو و گوشی موبایل را تحریم نمی‌کنند، اظهار کرد: آن‌ها می‌خواهند ما را مصرف‌کننده بار بیاورند، می‌خواهند ما را به این باور برسانند که نمی‌توانیم چیزی تولید کنیم.
وی با بیان اینکه در کالای خارجی هم نقص وجود دارد، عنوان کرد: در خط تولید هر محصولی، درصدی نقص وجود دارد، باید به جایی برسیم که وقتی می‌خواهیم جنسی بخریم، اولین سؤال‌مان ایرانی یا خارجی بودن جنس باشد، تعصب زحمت دارد، همچون فردی که بر روی پدر معتاد خود تعصب دارد، انقلابیون هم باید به فرامین رهبر خود توجه کنند و جنس ایرانی را ولو با نقص کم، با تعصب تهیه کرده و با افتخار استفاده کنند.
دانشجوی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه امروز در جنگ بزرگ اقتصادی هستیم، با توصیه به زوج‌های جوان مبنی بر خرید جنس داخلی، گفت: باید از خودمان شروع کنیم، کالای ایرانی را تبلیغ کنید، در صورت اجبار به خرید کالای خارجی؛ جنس اسرائیلی و سعودی نخرید و نخریدن آن‌ها را هم تبلیغ کنید، در جنگ اقتصادی هم باید مانند جنگ هشت ساله با عراق موفق شویم.

با خوردن پپسی شیرین، نتیجه گرفتم گناه شیرین است
وی با ابراز تأسف از خرید جنس خارجی توسط بعضی از متدینین، بیان کرد: اگر همه درخواست جنس داخلی از فروشنده داشته باشیم، فروشنده مجبور به توزیع جنس ایرانی می‌شود.
کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر عدم مصرف محصولات صهیونیستی با بیان خاطره‌ای از زبان زنده‌یاد حسین پناهی هنرپیشه سینما، گفت: «به ما می‌گفتند نباید پپسی بخورید گناه دارد، وقتی به تهران آمدم اول کار از یک دستفروش یک پپسی گرفتم و خوردم دیدم که خیلی شیرین است؛ آن روز نتیجه گرفتم که گناه شیرین است». شاید شیرینی نوشابه ایرانی به اندازه پپسی نباشد، اما باید در خرید محصول داخلی تعصب به خرج داد.

با خرید یک خودکار ایرانی، سیاهی لشکر حق باشید
قشقایی با روایت خوابی از حضرت سیدالشهدا(ع)، عنوان کرد: شخصی آن حضرت را در خواب مشاهده کرد و دید که با سختی او را سمت جهنم می‌برند، رو به امام حسین(ع) کرد و پرسید «چرا من را به جهنم می‌برند، من که نه شمشیر زدم، نه سنگ زدم، نه فحش دادم و نه هلهله کردم بلکه فقط در سپاه عمر سعد ایستاده بودم»؛ آن‌گاه امام در پاسخ او فرمودند که به اندازه ماندن به‌عنوان سیاهی لشکر در سپاه عمر دل فرزندان اهل بیت(ع) را لرزاندی و آن‌ها ترسیدند و به همان اندازه هم محاکمه می‌شوی.
وی در پایان یادآور شد: سیاهی لشکر حق باشید، به اندازه بضاعت‌تان تلاش کنید، حتی خرید یک خودکار ایرانی در جنگ امروز حق و باطل کمک به انقلاب اسلامی می‌شود، امروز اگر تک تیرانداز ماهر باشی و به مقابله با داعشی بپردازی، اما حمایت از کالای ایرانی نداشته باشی، زمین جنگ را نشناخته‌ای.

محمد فرخی
انتهای پیام

captcha