همنشینی با صالحان ارمغان‌آور شرافت است
کد خبر: 3712969
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

همنشینی با صالحان ارمغان‌آور شرافت است

کانون خبرنگاران نبأ ــ کارشناس دینی با بیان اینکه همنشینی با علمای ربانی موجب رشد و تعالی روح است، نشست و برخاست با علما را مایه نجات از بدی‌ها دانست و گفت: نشستن در پیشگاه صالحان، برای انسان شرف و هدایت به ارمغان می‌آورد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام حسین عبدالله‌پور، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ۱۵ خرداد ظهر دیروز، 19 اردیبهشت‌ماه در جمع بسیجیان با بیان اینکه روح آدمی بسیار منعطف است، گفت: روح و نفس انسان حساس بوده و تأثیرپذیری بالایی دارد، در هر فضایی قرار گیرد شکل همان را به خود می‌گیرد، اما حیوان اینگونه نیست.
وی با توصیه به ارتباط پیوسته با علمای راستین، ادامه داد: باید با اهل دانش در ارتباط بود، آن هم نه هر عالمی، بلکه عالمی که در روح آدمی اثر بگذارد.
کارشناس دینی با ذکر روایتی از امام (ره) خاطرنشان کرد: در هر موضوعی که در بحث اسلام نگاهی داشته باشیم می‌بینیم که این روحانیت بود که فقه شیعه، سیاست و فلسفه اسلامی را احیا کرد، از این رو انسان برای آگاهی اسلامی باید به روحانیت با نفوذ رجوع کند.
وی اضافه کرد: وقتی در انقلاب اسلامی بازنگری می‌کنیم، می‌بینیم عاملی که باعث پایداری انقلاب شد؛ تعمیق معنویت و وجود روحانیت بصیر بود، پس باید به حفظ روحانیت اصیل پایبند بود.
استاد اخلاق با تأکید بر اینکه انتخاب دوست و معاشرت با دیگران هرچند با غیر دوست مهم است، ابرز کرد: حتی معاشرت در امور روزمره و معاشرت فروشند با خریدار هم مهم است چرا که بر زندگی آدمی اثر می‌گذارد.
وی با اشاره به اینکه لازم است در مجالس عمومی حاضر بود، تصریح کرد: هر چند بیشتر توصیه شده در مجالس علمی و مذهبی شرکت کنیم.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه بسیج ۱۵ خرداد با تأکید بر انتخاب دوست خوب، متذکر شد: باید دوستانی داشت که انسان را رشد دهند، باید فردی بهتر از خود را برای دوستی انتخاب کرد.
وی با بیان اینکه در عصر غیبت معاشرت با چند نفر توصیه شده است، گفت: همنشینی با علمای ربانی و صالحان و نیکان موجب رشد و تعالی روح است.
عبدالله پور در پایان نشست و برخاست با علما را مایه نجات از بدی‌ها دانست و افزود: نشستن در پیشگاه صالحان و شرافتمندان جامعه برای انسان شرف و هدایت به ارمغان می‌آورد.
انتهای پیام

محمد فرخی

captcha