آشنایی با مجموعه‌های نمایشی رادیو ویژه ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3715054
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

آشنایی با مجموعه‌های نمایشی رادیو ویژه ماه مبارک رمضان

گروه هنر ــ 5 مجموعه نمایشی از سوی شبکه رادیویی نمایش برای پخش از شبکه‌های مختلف رادیویی در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

آشنایی با مجموعه‌های نمایشی رادیو ویژه ماه مبارک رمضان

به گزارش ایکنا؛ اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و شبکه رادیویی نمایش علاوه بر پخش مجموعه‌ای از آثار نمایشی که قرار است ویژه ماه رمضان از این شبکه به روی آنتن رود، 5 مجموعه نمایشی نیز به شرح زیر تدارک دیده که برای پخش در این ایام در اختیار سایر شبکه‌های رادیویی قرار خواهد گرفت:  

«گذر از اندوه»

عنوان سریال رادیویی  به نویسندگی زهرا دلیری  و کارگردانی حمید منوچهری که در 20 قسمت 30 دقیقه‌ای تولید شده و قرار است در ایام ماه مبارک از رادیو ایران به روی آنتن رود.

این نمایش روایتگر داستانی زن جوانی به نام آهو، عروس خانواده‌ای است که نذر می‌کند اگر زندگی‌اش از هم نپاشد، بافتن قالیچه‌ای را برای امام‌زاده آبادی در ماه رمضان آغاز می‌کند تا اختلافاتی که بین خانواده او و همسرش حبیب به خاطر توطئه‌های دو نفر از اهالی آبادی به وجود آمده، با خیر و خوشی به پایان رسد.

«خواب چهل‌آئینه»

عنوان سریالی رادیویی به نویسندگی هانیه نجفی و کارگردانی فریدون محرابی است که در 30 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید شده و قرار است علاوه بر پخش از رادیو نمایش برای به روی آنتن رفتن، تحویل رادیو فرهنگ نیز شود.

در خلاصه این نمایش آمده است که در اوایل دوره رضاخانی، چند روز مانده به ماه مبارک رمضان، آقا‌سید محمد‌حسین روحی، یکی از روحانیون برجسته تهران، خود را برای مراسم ختم قرآن آماده می‌کند. این مراسم هر ساله به مدت سی‌شب در عمارتی واقع در یک باغ سیب برگزار و در دهه آخر ماه نیز با مراسم روضه خوانی و در شب های قدر مراسم احیا همراه می‌شود و...

«سرنوشت»

عنوان سریالی نمایشی به نویسندگی سوگند عباسی و کارگردانی مهدی نمینی‌مقدم است و در 30 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید شده که علاوه بر پخش از رادیو نمایش در ایام ماه رمضان، قرار است رادیو تهران نیز اقدام پخش آن نماید.

این نمایش داستان فردی متمولی به نام جاوید را روایت می‌کند که سال‌هاست در امور خیریه به ایتام کمک می‌کند و از این رو سرپرستی چند بچه را نیز بر عهده دارد . جاوید به علت کهولت سن و بیماری در روزهای پایانی عمرش قرار دارد لذا تصمیم می‌گیرد که در آستانه ی ماه رمضان دو سوم از دارایی‌اش را وقف ایتام کند.

«راه و بی‌راه»

عنوان سریالی به نویسندگی مریم تاجیک و کارگردانی مینو جبارزاده است که در 30 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید شده است و قرار است که علاوه بر پخش از رادیو نمایش ، برای پخش در ایام ماه رمضان تحویل رادیو جوان نیز شود.

این نمایش رادیویی داستان پیرمردی ۶۵ ساله و خیر است که دو دهنه مغازه بزرگ برنج‌فروشی و کارخانه کوچک تولید آرد برنج دارد . او سال‌هاست به شکرانه نعمت‌هایی که خداوند به خود و خانواده‌اش داده کل ماه رمضان با همکاری بهزیستی به ایتام افطار می دهد و هر دو دهنه مغازه را هم در اختیار هیئت برای برگزاری مراسم شب‌های ماه رمضان و قدر می‌گذارد .

«گنجشکها در برف»

این سریال رادیویی را ایوب آقاخانی در 24 قسمت 30 دقیقه‌ای کارگردانی کرده است که قرار است برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان تحویل رادیو سلامت شود.

اين سريال فضايی ماورايی دارد و درباره خانواده‌ای است كه درگير بحران به اغما رفتن يكی از اعضای خانواده به نام بدرالزمان می‌شوند. نوه خانواده متوجه می‌شود كه مادربزرگش(بدرالزمان) از زنی به نام دلارام و پسرش طلب بخشش دارد و لذا آنها به دنبال آن زن و فرزندش به جستجو می‌پردازند.

انتهای پیام

 

captcha