اهدای قرآن به مدارس اسلامی سریلانکا
کد خبر: 3717298
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

اهدای قرآن به مدارس اسلامی سریلانکا

گروه بین‌الملل - در چارچوب طرح «قرآن هدیه من است» به هر یک از دانش آموزان سریلانکایی که در مدارس اسلامی تحصیل می‌کنند، یک جلد قرآن کریم به زبان «تامیلی» هدیه شد.

 
اهدای قرآن به دانش‌آموزان سریلانکایی
 
به گزارش ایکنا به نقل از  Hablerler.com؛ مؤسسه وقف امور دینی ترکیه، قصد دارد که در راستای طرح «قرآن هدیه من است» 5 هزار جلد قرآن کریم را در سریلانکا توزیع کند.

در همین راستا دیروز هیئتی از این مؤسسه با بازدید از مدارس اسلامی واقع در منطقه کینیا (Kinniya) به هر یک از دانش آموزان یک جلد قرآن کریم هدیه داد.

عبدالرحمن چنین (Abdurrahman Çetin) معاون مدیر کل مؤسسه وقف امور دینی ترکیه، طی سخنانی در این باره گفت: طرح «قرآن هدیه من است» 3 سال پیش آغاز شد. در چارچوب این طرح 1 میلیون جلد قرآن کریم هدیه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این مؤسسه تا  کنون قرآن کریم را به زبان‌های مختلف ترجمه و به کشورهای دور و نزدیک فرستاده است. سریلانکا نیز یکی از این کشورهایی است که 5 هزار جلد قرآن کریم با ترجمه به زبان «تامیلی» در میان مسلمانان آن توزیع می‌شود.

مؤسسه وقف امور دینی ترکیه، پیش از این اعلام کرده است که 55 هزار جلد قرآن کریم را طی ایام ماه مبارک رمضان در 17 کشور توزیع خواهد کرد. این نسخه‌های قرآن به 10 زبان مختلف ترجمه شده است.

انتهای پیام
captcha