روایت صفحات معارفی رسانه‌ها از آغاز به کار بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3718450
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

روایت صفحات معارفی رسانه‌ها از آغاز به کار بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها در هفتمین روز از خردادماه اغلب به آغاز به کار بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم پرداخته‌اند.

روایت صفحات معارفی رسانه‌ها از آغاز به کار بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی برخی رسانه‌های کشور امروز هفتم خردادماه بیشتر به افتتاح بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن پرداخته است. مراسمی که شب گذشته ششم خردادماه آغاز به کار کرد. در این گزارش نگاهی به صفحات معارفی برخی رسانه‌ها انداخته‌ایم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در اولین دقایق بامداد امروز هفتم خردادماه صحبت‌های مطرح شده توسط آیت‌الله تسخیری در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن را منتشر کرده است. این خبرگزاری آن بخش از صحبت‌های آیت‌الله تسخیری که قرآن را داروی مشکلات بشر معرفی کرد، برجسته کرده و در ادامه بر این موضوع که نور قرآن باید به جهان صادر شود نیز اشاره کرده است.
اعلام زمان برگزاری مرحله نهایی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان خبر دیگر این خبرگزاری است. در این خبر اعلام شده است که این جشنواره طی روزهای 18 تا 24 آذرماه و به میزبانی وزارت علوم برگزار می‌شود.
بارگذاری فایل تلاوت «محمدحسن موحدی» و نیز فایل تلاوت ترتیل «شهریار پرهیزکار» از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم در صحفه دین، قرآن و اندیشه به بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری در مورد مقام و منزلت ماه رمضان پرداخته است. بیان حدیثی از امام رضا(ع) در مورد ثواب قرائت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و نیز بارگذاری فایل مناجات خوانی «منصور ارضی» در شب دهم ماه رمضان از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است.
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین «حمیدرضا بصیری» محقق علوم قرآن و حدیث و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با محوریت مضامین مطرح شده در دعای روز دوازدهم ماه رمضان یکی دیگر از خبرهای منتشر شده است. این محقق علوم قرآنی در گفت‌وگوی خود با خبرنگار تسنیم به بیان سه خصلت که مایه جمال معنوی انسان می‌شود، پرداخته و گفته است «حجاب، قناعت و عدالت سه خصلتی است که مایه جمال معنوی انسان در ابعاد روحی روانی، اقتصادی و معیشتی و فرهنگی و اجتماعی می‌شود».
انتشار موشن گرافی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، بارگذاری فایل صوتی تلاوت جزء دوازدهم قرآن کریم با صدای «سبزعلی»، «منشاوی» و «خلیل الحُصری» و دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان از دیگر مطالب منتشر شده در صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران صفحه دین و اندیشه خود را با خبری از آیین رونمایی از جدیدترین آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآنی که شب گذشته در نمایشگاه قرآن برگزار شد، به روز کرده است.
خبر دیگر این خبرگزاری به نشست تخصصی «کاربردی سازی مطالعات قرآنی» که یکشنبه ششم خردادماه در نمایشگاه قرآن برگزار شد، پرداخته است. این نشست با حضور احمد پاکتچی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شده است.
گفت‌وگو با مسئول واحد بانوان مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) و بیان برنامه‌های این حرم برای بانوان در ماه مبارک رمضان خبر دیگر خبرگزاری دانشجویان ایران است. در خبر فوق، این حرم نورانی پیشتاز در طرح ترتیل‌خوانی بانوان معرفی شده است.
ایسنا همچنین از دیدار رئیس مرکز تحقیقات طب و دین دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خبر داده است. خبری که در آن بر آمادگی دانشگاه مذاهب اسلامی برای همکاری‌های علمی در مباحث فقه پزشکی تأکید شده است.
شرح دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان دیگر خبر این خبرگزاری است. در این خبر فایل صوتی دعای این روز نیز بارگذاری شده است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه معارف به انعکاس اخبار متنوعی پرداخته که عمدتاً با محوریت ماه مبارک رمضان و نمایشگاه قرآن بوده است.
این خبرگزاری در گزارشی جذاب به بیان زیبایی‌های ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی پرداخته و در آن آداب و آیین‌های برخی کشورهای اسلامی در این ماه را بیان کرده است.
گفت‌وگو با «عباس سلیمی» خادم‌القرآن از دیگر مطالب مورد توجه این خبرگزاری است. سلیمی در این گفت‌وگو پیشنهاد داده است تا با تشکیل یک کارگروه، تمام نقاط ضعف و قوت 26 نمایشگاه قرآن که تاکنون برگزار شده، بررسی و استخراج شود.
صحبت‌های شهردار تهران در جمع خبرنگاران و در نمایشگاه قرآن، دیگر خبر این خبرگزاری است. شهردار تهران در گفت‌وگوی خود با اهالی رسانه‌ پرداختن به موضوع قرآن برای جامعه و به ویژه برای نسل جوان که بیشتر از همیشه به آئین و فرهنگ قرآنی نیازمند هستند را ضروری و حیاتی دانسته است.
ایرنا همچنین از نشست خبری مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر امام خمینی(ره) گزارشی منتشر کرده و در آن از رونمایی از نرم افزار «زائران روح‌الله» به مناسبت بیست و نهمین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب خبر داده است.
گفت‌وگوی احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشور با رادیو قرآن که در آن بر پایین بودن مصرف محصولات قرآنی تأکید داشته مطلب دیگر خبرگزاری ایرنا در صفحه معارف است.
این خبرگزاری همچنین در ادامه خبرهای امروز خود از صحبت‌های آیت‌الله تسخیری که در مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن بیان کرده، گزارشی مخابره کرده است.
در یکی دیگر از مطالب خبرگزاری جمهوری اسلامی، خبرنگار این خبرگزاری پای صحبت‌های «علی درستکار» از مجریان سیمای ملی نشسته و با محوریت سیره و سلوک حجت‌الاسلام «مهدی طباطبایی» گفت‌وگویی خواندنی انجام داده است.
گزارشی با عنوان «نذر حجاب»، صحبت‌های حجت‌الاسلام «حسن خمینی» در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و اعلام آمادگی دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) برای برگزاری مراسم سالگرد امام از دیگر خبرهای امروز خبرگزاری جمهوری اسلامی است.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی از مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن که شب ششم خردادماه برگزار شد، گزارش داده است.
این خبرگزاری همچنین در گفت‌وگو با مدیر بخش تبلیغ و هنر نمایشگاه قرآن از برپایی نمایشگاه قرآن در 16 استان و 163 شهرستان خبر داده است.
گزارشی از نشست «کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی» که شب گذشته با حضور «احمد پاکتچی» برگزار شده است، از دیگر خبرهای امروز خبرگزاری مهر است. همچنین خبرنگار مهر در خبر دیگری گزارشی از معرفی کتاب «درمان افسردگی از منظر قرآن» که شب گذشته ششم خردادماه در نمایشگاه قرآن برگزار شد، مخابره کرده است. معرفی غرفه «آیه‌های زندگی» خبر دیگر این خبرگزاری است.
آخرین خبر خبرگزاری مهر به برگزاری جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن و معرفی بخشی از مصوبات آن اختصاص یافته است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان طی خبری به انعکاس توضیحات سخنگوی نمایشگاه قرآن در مورد توقف اجرای برنامه دختران ناشنوا و کم شنوا پرداخته است. حجت‌الاسلام حسینی در این جوابیه با اشاره به دخالت نداشتن مسئولان نمایشگاه قرآن در توقف اجرای گروه سرود ناشنوایان گفته است این اتفاق از سوی افراد خودسر بوده است.
باشگاه خبرنگاران همچنین در گزارش دیگری که با عنوان بسته ویژه ماه خدا منتشر شده است به دنبال جوابی برای این سوال که چگونه از ماه رمضان لذت ببریم رفته و در بخشی از آن به روزه‌داران توصیه کرده است زولبیا و بامیه نخورند.
از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری می‌توان به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) با موضوع ازدواج، بارگذاری فایل صوتی دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان، دانلود تندخوانی جزء دوازدهم قرآن با صدای معتز آقایی و معرفی زندگی‌نامه شهید مظفر علیپور اشاره کرد.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران امروز در صفحه دین با انتشار سه خبر و گزارش تلاش داشته است تا فعالیت‌های دینی کشور را در این صفحه انعکاس داده باشد.
این خبرگزاری نیز مانند بسیاری دیگر از خبرگزاری‌ها گزارشی از نشست «ضرورت‌های کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی» که روز گذشته در نمایشگاه قرآن برگزار شده است انتشار داده است.
ایبنا همچنین در خبر دیگری از غرفه انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه قرآن، به ارائه 140 عنوان کتاب از جمله «تفسیر سوره‌ مجادله» و «تفسیر سوره برائت» از رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اشاره کرده است.
نشست «جایگاه قرآن و عترت در چشم‌انداز علمی آستان قدس‌رضوی» و آئین رونمایی و معرفی هشت عنوان از تازه‌های نشر آستان قدس رضوی با حضور حجت‌السلام والمسلمین علی راد، رئیس دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش‌‌های اسلامی آستان قدس در قم و سیدمحسن ناجی نصرآبادی، معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی بنیاد در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر دیگر خبرگزاری کتاب ایران در هفتمین روز از خردادماه است.

انتهای پیام

captcha