نگاهی به غرفه افغانستان در نمایشگاه قرآن/ از چیدمان‌ سنتی تا صنایع دستی مخصوص قاریان+عکس
کد خبر: 3718800
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

نگاهی به غرفه افغانستان در نمایشگاه قرآن/ از چیدمان‌ سنتی تا صنایع دستی مخصوص قاریان+عکس

گروه بین‌الملل – غرفه افغانستان در بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران آثاری از جمله قرآن دست‌نویس و صنایع دستی سنتی مورد استفاده قاریان و امامان جماعت را عرضه کرده است.

فردا چهارشنبه//حضور افغانستان در نمایشگاه بین المللی قرآن/ ادیت شده

به گزارش ایکنا؛ بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای تهران در حال برگزاری است و بخش بین‌الملل آن یکشنبه 6 خرداد 97 افتتاح شد.

سفارت افغانستان، در غرفه مخصوص این کشور که در طبقه دوم شبستان اصلی مصلی و تقریباً به دور از مسیر عبور جمعیت واقع شده است، قرآن‌هایی را که به رسم الخط پاکستانی نگاشته شده‌اند، به نمایش گذاشته است.

آثار خوشنویسی استاد میرزایی، از اساتید خوشنویسی قرآن افغانستان و شاگردانش نیز زینت بخش دیوارهای این غرفه است که برای علاقمندان معرفی شده‌اند.

در بخشی دیگر، آثار و صنایع دستی به نمایش گذاشته شده است. از جمله صنایع دستی عرضه شده، خامک دوزی است که به صورت پوشش یا جلدی برای نگهداری قرآن در افغانستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  اولین حضور افغانستان در نمایشگاه بین المللی قرآن

چیدمان خانه‌های سنتی افغانستان نیز در غرفه این کشور دیده می‌شود که در آن کلاه‌های سنتی دست دوزی وجود دارد و به گفته طاهره مقدس، مسئول غرفه امامان جماعت به هنگام اقامه نماز آن را بر سر می‌گذارند تا از سایرین متمایز شوند.  

 

اولین حضور افغانستان در نمایشگاه بین المللی قرآن

همچنین جایگاهی برای کودکان و خردسالان در نظر گرفته شده تا بعد از افطار به آنجا بروند، نقاشی کنند و کتاب‌های اسلامی و قرآنی مخصوص کودکان به عنوان جایزه به آنها اهدا می‌شود.  

مهشید آذرخش

انتهای پیام

captcha