پیوند کلام وحی با اهل بیت در غرفه دارالقرآن حسینی
کد خبر: 3718881
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
ایکنا از نمایشگاه قرآن تهران گزارش می‌دهد؛

پیوند کلام وحی با اهل بیت در غرفه دارالقرآن حسینی

گروه بین‌الملل ـ غرفه دارالقرآن آستان حسینی در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن تهران، علاوه بر نمایش منشورات قرآنی این مرکز، پروژه‌های متعدد و عظیم خود را در قالب تابلونوشته‌هایی همراه با تصاویر معرفی کرده است.

پیوند کلام وحی با اهل بیت در غرفه دارالقرآن حسینی
به گزارش ایکنا، غرفه دارالقرآن آستان حسینی همچون نگینی در طبقه دوم مصلای امام خمینی(ره)، محل برپایی بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن می‌درخشد، این غرفه در بخش بین‌الملل نمایشگاه چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

دارالقرآن آستان حسینی در دو غرفه روبروی هم واقع شده که در غرفه اصلی آن، آثار و منشورات این مرکز در حوزه تفسیر، تجوید، علوم قرآن، دعا، زیارتنامه، فقه، معارف و نشریات قرآنی آن از قبیل الصباح، صدی القرآن و الحفیظ عرضه شده است. نسخه‌هایی از قرآن کریم در حجم و اندازه‌های مختلف که بسیار زیبا و چشم‌نواز طراحی شده‌اند از دیگر آثار این غرفه به شمار می‌رود.

پروژه‌ها

در این غرفه همچنین، تابلوهایی عرضه شده که حاوی تصاویر و نوشته‌هایی درباره پروژه‌های عظیم دارالقرآن آستان حسینی است که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به شعبه‌های دارالقرآن آستان حسینی در کشورهای اندونزی، ایران و لبنان، جلسات و محافل قرآن، دوره‌های ختم قرآن رمضانیه، مجتمع قرآنی امام حسین(ع) به‌عنوان بزرگترین مرکز منطقه‌ای در زمینه مطالعات قرآنی، محافل قرآنی ماه رجب، مهدهای قرآنی، دبیرستان نمونه قرآنی و دوره‌های قرآنی ویژه روشندلان اشاره کرد.

محافل قرآنی نظامیان

در بخش دیگری از غرفه مرکزقرآنی آستان حسینی، جلسات و محافل قرآنی ویژه نظامیان و نیروهای بسیج مردمی عراق در قالب تابلوهایی با عکس و نوشته معرفی شده که در آن تصاویری از محافل قرآنی در قلب جبهه نبرد با داعش و گروه‌های تروریستی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
پیوند کلام وحی با اهل بیت در غرفه دارالقرآن حسینی
 استودیوی قرآنی، خبرگزاری بین‌المللی قرآنی قاف، کتابخانه تخصصی قرآن، سایت دارالقرآن آستان حسینی، تبلیغات قرآنی جهادی، مرکز آموزشی تربیت معلم، طرح حمایت از استعدادهای قرآنی، دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی قرآنی، دائرة المعارف قرآنی اهل بیت(ع)، لابراتورهای آموزشی قرآن، طرح قرآنی دانشگاه‌ها، طرح تربیت هزار حافظ قرآن، از دیگر موضوعاتی است که در قالب تابلوهایی همراه با تصاویر در بخش اصلی غرفه دارالقرآن آستان حسینی معرفی شده است.

تبرکات

بخش دیگری از غرفه دارالقرآن حسینی به عرضه تبرکات حرم حسینی اعم از سنگ‌های نفیس متبرک به نام اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ع)، عطر حرم حسینی، انگشتر و تربت حرم حسینی اختصاص دارد.

استقبال از میهمانان

در بخش دوم غرفه دارالقرآن آستان حسینی که برای استقبال از میهمانان در نظر گرفته شده، مزین به پرچم‌ سرخ‌رنگ حرم حسینی با نام «یاحسین»، پرچم ویژه دارالقرآن آستان حسینی و پرچم عراق است و صندلی‌های برای نشستن و استقبال از میهمانان در نظر گرفته شده است.

در وسط این بخش از غرفه دارالقرآن آستان حسینی، بنری بزرگ از ضریح شش گوشه حرم امام حسین(ع) به نمایش گذاشته شده که عاشقان و محبان اهل بیت(ع) با قرارگرفتن در کنار این بنر عکس یادگاری می‌گیرند.

چگونگی مشارکت از زبان مسئول مرکز رسانه قرآنی

در همین راستا، صفاء سیلاوی، مسئول مرکز رسانه قرآنی دارالقرآن آستان مقدس حسینی در گفت‌وگو با ایکنا درباره چگونگی مشارکت در این دوره از نمایشگاه گفت: دارالقرآن آستان حسینی برای دومین بار است که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن حضور دارد.

وی درباره چگونگی مشارکت در نمایشگاه گفت: دعوت‌نامه رسمی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برای آستان حسینی ارسال و در آن از دارالقرآن وابسته به این آستان برای حضور در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن دعوت به عمل آمد.
پیوند کلام وحی با اهل بیت در غرفه دارالقرآن حسینی

سیلاوی یادآور شد:  درغرفه دارالقرآن آستان حسینی،  پروژه‌های مهم این مرکز قرآنی در داخل و خارج از عراق در طول 10 سال گذشته در قالب تابلو معرفی شده و همچنین مقاطع ویدئویی از تلاوت قرآن در مجالس و محافل قرآنی حرم حسینی و چگونگی آموزش قرآن به قرآن‌آموزان وجود دارد که از نمایشگر موجود در غرفه پخش می‌شود.

مسئول مرکز رسانه قرآنی دارالقرآن آستان حسینی گفت: علاوه بر منشورات و تألیفات قرآنی دارالقرآن آستان حسینی، تبرکات حرم حسینی که شامل تربت ضریح، سنگ‌های قیمتی 70 ساله مزین به اسماء خداوند و اهل بیت(ع)، تسبیح و ...ارائه شده است.

وی از برپایی این نمایشگاه در ماه رمضان به‌عنوان ماه قرآن استقبال کرد و گفت: در بخش دیگر غرفه دارالقرآن آستان حسینی، محل‌هایی برای استقبال از میهمانان در نظر گرفته شده و بنری از ضریح حرم حسینی نصب شده که زائران با حضور در این مکان عکس یادگاری می‌گیرند.

یادآوری می‌شود، بخش بین‌الملل بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن از عصر روز یکشنبه، 6 خردادماه افتتاح شد و عراق، افغانستان و الجزایر از جمله کشورهای حاضر در این بخش هستند.
پیوند کلام وحی با اهل بیت در غرفه دارالقرآن حسینی
 
گزارش از جواد پارسامهر

انتهای پیام
captcha