ایکنا ۱۵ ساله شد/ حرکت رسانه قرآنی بر مدار اخلاق
کد خبر: 3719271
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

ایکنا ۱۵ ساله شد/ حرکت رسانه قرآنی بر مدار اخلاق

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جشن ۱۵ سالگی خبرگزاری بین المللی قرآنی ایران(ایکنا)، همزمان با میلاد مسعود امام حسن مجتبی(ع) شب گذشته نهم خردادماه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم - مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

ایکنا ۱۵ ساله شد/ رسانه قرآنی بر مدار اخلاق حرکت می کند
به گزارش ایکنا؛ بخش جهاددانشگاهی بیست و ششمین دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، همزمان با میلاد فرخنده کریم اهل بیت (ع) به بهانه تولد 15 سالگی خبرگزاری ایکنا میزبان جمعی از اساتید قرآن، مدیران، فعالان قرآنی و اصحاب رسانه های قرآنی و معارفی کشور بود. 

در این جشن حاضرانی به رسم میزبانی و نیز میهمانی حضور داشتند، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآنی وزیر ارشاد، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، سیدمحسن و حسین موسوی‌بلده, حبیب مهکام, عبدالرسول عبایی، استاد محسن مظاهری، لاله افتخاری، احمد مسجدجامعی، حسن بیادی، حجت الاسلام افتخاریان، محمدرضا پورزرگری، حسین ساری، مرتضی رضایی‌زاده، محمدحسین محمدزاده، حمیدرضا احمدی‌وفا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نورالهیان، افشین داورپناه، شیما چنگی، سمیه حاجعلی، محمد آقاسی، رحیم یعقوب‌زاده، مهدی کاظمی خالدی، همسر و فرزند شهید محمدتقی ارغوانی، مرتضی نجفی قدسی، داود جعفری و... از جمله مهمانان در جشن ایکنا بودند.

سیدوحید مرتضوی، مجری این جشن بود که در این مراسم به مدیحه‌سرایی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) پرداخت و پس از آن دقایقی از مدیران فعلی و اسبق خبرگزاری ایکنا دعوت کرد تا لحظاتی به ذکر خاطره یا نکته‌ای از فعالیت خود در این مجموعه بپردازند.

رحیم خاکی، نخستین فرد از این جمع بود که گریزی به خاطره خود از زمان تاسیس و راه‌اندازی خبرگزاری ایکنا زد و گفت: قبل از تاسیس ایکنا، در مجموعه جهاد دانشگاهی، مرکز قرآنی ایسکا (سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور فعلی) فعالیت داشت که با گسترش فعالیت‌های آن به این نتیجه رسیدیم این مجموعه به یک خبرگزاری تبدیل شود و همین اتفاق نیز افتاد.

مرتضی رضایی‌زاده، معاون اسبق خبرگزاری ایکنا نیز که از آغاز راه‌انداری و تاسیس خبرگزاری ایکنا، در این مجموعه حضورو فعالیت داشته است، گفت: الحمدلله از آغاز تاسیس در خدمت ایکنا بوده‌ام و امیدوارم همگی بتوانیم در خدمت قرآن گام یرداشته است و خادم اهل بیت (ع) باشیم. باید گفت ایکنا در عرصه ایده خبر قرآنی و نهادینه کردن این حوزه خبری در عرصه رسانه ای گام های بلندی برداشته است و انشالله به حول الهی بتواند در آینده قدم های استوارتری را بردارد.

در ادامه نوبت به عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی می‌رسد که سال‌های نه چندان دور، مدیرعامل سازمان قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری ایکنا بود، وی موفقیت ایکنا را حاصل تلاش جمعی خواند و اظهار کرد: اگر ایکنا به اینجا رسیده حاصل زحمات کسانی بوده که در این ۱۵ سال تلاش کردند که تعدادی از این عزیزان امشب در جمع ما حاضرند.

وی همچنین با اشاره به اینکه وارد شانزدهمین سال تاسیس ایکنا شده‌ایم و امیدواریم در این سال اتفاقات خوبی رخ دهد، گفت: باید قدردان تلاش افرادی همچون مرحوم شهید تقوی باشیم که در این مسیر زحمت کشیدند، ان‌شاءالله روح ایشان که چند روز آینده نخستین سالگرد شهادت اوست، قرین رحمت الهی باشد.

در پایان نیز حمید صابرفرزام، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم شهید تقوی، عنوان کرد: ما به عنوان نمایندگان خبرنگاران، دبیران و عکاسان خبرگزاری ایکنا، مورد تشکر قرار می‌گیریم و ناممان برده می‌شود و من از یکایک آن‌ها که از سال تاسیس خبرگزاری در این مجموعه زحمت کشیدند تقدیر می‌کنم.
ایکنا ۱۵ ساله شد/ رسانه قرآنی بر مدار اخلاق حرکت می کند

این دورهمی و جشن، لبخندی بر چهره همکاران فعلی و سابق خبرگزاری ایکنا که توانستند در این مجال دیداری تازه کنند نشاند و آرزوی توفیق خدمت به قرآن را به یکدیگر هدیه دادند و در نهایت، در قابی از محبت و همدلی، نشستند و خاطره این شب را در قاب دوربین عکاسان ثبت کردند.

براساس این گزارش، نخستین و تنها خبرگزاری تخصصی قرآن کریم در جهان اسلام بیستم آبان‌ماه ۱۳۸۲ همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان ۱۴۲۴ هـجری قمری، راه اندازی شد.

با توجه به تنوع زبانی و رسالت جهانی ایکنا و فعالیت گسترده این رسانه قرآنی در عرصه بین‌الملل، در اسفندماه سال ۱۳۹۱ نام این خبرگزاری با مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به «خبرگزاری بین‌المللی قرآن» تغییر یافت تا همچون خود قرآن حلقه اتصال تمام مسلمانان در سراسر گیتی باشد.

ایکنا در حال حاضر به تولید و انعکاس اخبار قرآنی به ۱۷ زبان زنده دنیا شامل؛ فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه، اردو، ایتالیایی، چینی، روسی، اسپانیولی، بنگالی، هوسایی، پشتو، هندی، ترکی، سواحیلی، آذری و مالایو می‌پردازد و این اخبار به صورت روزانه بر روی خروجی این خبرگزاری ارسال می‌شود.

به منظور حضور مؤثرتر و جریان‌سازتر ایکنا در سراسر کشور و همچنین اقصی نقاط جهان، شعب استانی و خارجی این رسانه قرآنی طی سالیان مختلف افتتاح شده است. افتتاح شعب ایکنا در ۳۰ استان کشور و همچنین ۶ منطقه از جهان بخشی از توفیقات ایکنا تا به امروز است.
ایکنا ۱۵ ساله شد/ رسانه قرآنی بر مدار اخلاق حرکت می کند

گزارش تصویری جشن سالگرد تاسیس خبرگزاری ایکنا را اینجا مشاهده کنید.

گزارش از مریم روزبهانی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیما محسنی
|
Germany
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۱۴:۱۷
0
1
دعا کنیم رسالت حقیقی ایکنا هیچگاه گم نشود.
مخاطب ایکنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۱۶:۰۵
0
1
سلام بر ایکنایی ها. تولدتون مبارک. دعا میکنم همواره روزهای خوب و شاد با خبرهای خوب و مفید داشته باشید. یا علی مدد
مریم منصوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۱۴ - ۰۱:۲۴
0
1
قدمش مبارک بود برای جامعه رسانه ای و اهالی قرآن
به امید روزی که درست و راست نویسی توشه راه همه خبرنگاران باشه
captcha