مرحوم «محسن مظاهری» خادم بی‌ریای محافل و پیرغلام آستان قرآن بود
کد خبر: 3814183
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
عباس سلیمی:

مرحوم «محسن مظاهری» خادم بی‌ریای محافل و پیرغلام آستان قرآن بود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پیشکسوت قرآنی، عباس سلیمی، در پیام تسلیتی، مرحوم محسن مظاهری را پیرغلام آستان قرآن و خادم با اخلاص و بی‌ریای محافل قرآنی دانست و معرفی این افراد را به نوجوانان و جوانان ضروری برشمرد.

به گزارش ایکنا؛ در پی درگذشت مرحوم محسن مظاهری، پیشکسوت قرآنی و یار دیرین معلم قرآن مرحوم استاد مولایی، خادم القرآن، عباس سلیمی، پیامی را منتشر کرد. متن این پیام بدین شرح است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

مشیت الهی بر این قرار گرفت تا در ماه با عظمت خدای مهربان، ماه نزول قرآن، ماه مبارک رمضان، پیرغلام آستان قرآن، خادم با اخلاص و بی ریای محافل قرآنی در بیش از نیم قرن گذشته، زنده‌یاد شادروان مرحوم حاج محسن مظاهری(ره) میهمان خوانِ فضل و کَرَمِ کریم اهل بیت، سبط اکبر، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام شده و پس از عمری خدمت صادقانه و عاشقانه به ساحت مقدس قرآن کریم در جوار رحمت حق آرام گیرد. غفرالله له و هنیئا له
‏هنگامی که در عصر آدینه بیست‌وهفتم اردیبهشت ماه توفیق یافتم تا بر دستان پر مهر او بر روی تخت بیمارستان دکتر شریعتی بوسه زنم، علیرغم اینکه بیماری، به نحوی محسوس جسم او را نحیف کرده بود، اما مثل همیشه، راسخ و مصمم و متوکّلاً علی الله، هنوز لبخند صادقانه و همیشگی وی زینت‌بخش چهره آرام و نگاه مهربانش بود!

او حتی از بیماری و لحظات پایان عمر خود نیز با همان روحیه پرنشاط و لبخند ملایم‌ خویش استقبال کرده بود! زیرا با تمام وجود به لطف و مهربانی و حکمت خدای غفور رحیم‌ لطیف حکیم، واقف و معتقد بود...
مظاهری‌ها ، مولایی‌ها، مروت‌ها، صبحدل‌ها ، شکوهنده‌ها ، مختاری‌ها ، محمدی‌ها ، بیگلری‌ها و... دیگر عزیزان‌ با اخلاص سفرکرده قرآنی همچون اربابی، فاطمیان و علامی، الگوهایی هستند که باید آنان را در سبک‌ زندگی به همگان به ویژه نسل جوان و نوجوان قرآنی امروز معرفی نمود.

یاد و خاطره همه دلدادگان قرآنی به ویژه مرحوم مغفور استاد حاج‌ محسن مظاهری را گرامی داشته و با عرض تسلیت ارتحال آن عزیز مهربان به جامعه محترم قرآنی و خانواده فداکار و با شخصیت او در این‌ماه غفران و آمرزش از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌داریم تا روح بلند این همسفر قرآنی و سایر خادمین سفرکرده قرآنی را در جوار رحمت واسعه خویش، میهمان خوان کَرَم شهید رمضان و قرآن‌ ناطق حضرت مولی الموحدین و امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام فرماید.

بارالها!
در دنیا و برزخ و آخرت، دست ما را از دامان قرآن و ولایت کوتاه مفرما!
آمین ربّ العالمین»

یادآور می‌شود محسن مظاهری، پیشکسوت قرآنی کشور و یار دیرین استاد مولایی(ابراهیم پورفرزیب) که سال‌ها لباس شاگردی ایشان را با افتخار بر تن داشت، ۱ خردادماه 97 مصادف با نیمه ماه مبارک رمضان درگذشت.

مراسم تشییع پیکر آن مرحوم جمعه، سوم خردادماه ساعت ۱۰ از مسجدالرضا(ع) واقع در تهران، میدان نیلوفر به سمت بهشت زهرا(س) قطعه ۳۰۰ برگزار می‌شود. مراسم ترحیم نیز دوشنبه، ششم خردادماه، ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸ در مسجد حجت‌ابن الحسن(عج) واقع در سهروردی شمالی، میدان پالیزی برپا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha