معرفی شخصیت اسلامی جایزه قرآن دبی
کد خبر: 3719609
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

معرفی شخصیت اسلامی جایزه قرآن دبی

گروه بین‌الملل - علی عبدالرحمن حذیفی، از قراء جهان اسلام و امام جماعت و خطیب مسجد نبوی به‌ عنوان شخصیت اسلامی بیست و‌دومین جایزه بین‌المللی قرآن دبی معرفی شد.

امام مسجدی نبوی؛ شخصیت اسلامی جایزه بین المللی دبی شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الامارات الیوم؛ ابراهیم محمد بوملحه، مشاور حاکم دبی در امور فرهنگی و انسانی و رئیس کمیته برگزارکننده بیست و دومین جایزه بین‌المللی قرآن دبی در نشستی مطبوعاتی با حضورر خبرنگاران رسانه‌های مختلف در اتاق بازرگانی و صعنت دبی گفت: علی عبدالرحمن حذیفی امام جماعت مسجدالنبی(ص) به‌عنوان شخصیت اسلامی بیست و دومین جایزه بین‌المللی قرآن دبی انتخاب شد.

وی گفت: شیخ علی حذیفی چندین سال است خطیب  و امام جماعت مسلمانان در مسجد نبوی است، وی دارای مدرک دکترا از دانشگاه الازهر است و در رشته‌های مختلف علوم دینی از جمله قرائات قرآن در دانشگاه اسلامی مدینه منوره نیز تدریس می‌کند.

بوملحه تصریح کرد: ریاست کمیته علمی بازنگری مصحف مدینه منوره و عضویت در کمیته نظارت بر ضبط ترتیل قرآن کریم در مجمع چاپ و نشر قرآن کریم «ملک فهد» در مدینه از دیگر منصب‎های امام مسجد نبوی بوده و یک دوره کامل ترتیل قرآن کریم با صدای شیخ حذیفی ضبط شده است.

یادآوری می‌شود؛ بیست و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی امسال با حضور حافظان قرآن از ۱۰۴ کشور جهان در حال برگزاری است و بخش اصلی رقابت‌ها که از چهارشنبه‌شب هفتم ماه رمضان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنعت دبی آغاز شده تا بیستم این ماه ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن برگزار می‌شود و محمدرضا زاهدی، نوجوان حافظ کل قرآن، به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات حضور دارد.

 انتهای پیام

captcha