خیرین برای حل معضل اعتیاد پیشگام شوند
کد خبر: 3725298
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

خیرین برای حل معضل اعتیاد پیشگام شوند

گروه اجتماعی- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: برای حل معضل اعتیاد باید ضوابط اداری را کنار بگذاریم و خیران را وارد این کار کرد، چراکه اعتبارات و اقدامات دولتی در این زمینه کافی نیست.

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از ایرنا سید رسول حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان در بازدید از کمپ های ترک اعتیاد شهر همدان اظهار کرد: رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در اولویت برنامه های دولت است بنابراین برای عملی شدن این مطالبه باید از توان مردمی به ویژه خیران بهره گرفت.
وی اضافه کرد: برخی از مراجعه کنندگان به ترک اعتیاد برای چندمین نوبت در این مراکر پذیرش می شوند که این وضعیت ضرورت تصویب آیین نامه هایی برای حمایت از بهبود یافتگان را بیشتر نمایان می کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان، تامین هزینه بستری شدن در کمپ ها، روگردانی خانواده ها از افراد معتاد و حمایت نکردن آنها، بیکاری پس از ترخیص شدن از کمپ را از مشکلات فرا روی معتادان بهبود یافته دانست.
حسینی تاکید کرد: برای حل این معضل ابتدا باید حرفه آموزی به معتادان بهبود یافته جدی دنبال شود همچنین پس از دریافت کارت مهارت توسط آنان، تسهیلاتی در اختیار بهبود یافتگان قرار گیرد.
وی گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال 570 تن از بهبود یافتگان به صورت رایگان در مراکز فنی و حرفه ای این استان مهارت فرا می گیرند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان از اشتغال 30 تن از بهبود یافتگان از اعتیاد در سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: کارفرمایانی که بهبود یافتگان را در کارگاه های خود به کار گیرند مشمول تخفیف 50 درصدی بیمه می شوند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نیز گفت: با تلاش عوامل این مجموعه و همکاری سایر نهادهای معتادان متجاهر از سطح شهر جمع آوری و تحویل مرکر ماده 16 شد.
سرهنگ هادی نجاریان افزود: خانواده بسیاری از معتادان با مشکلات شدید مالی روبرو هستند و توان کافی برای مداوا و درمان او را ندارند.
معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان نیز بیان کرد: وظایف و‌ عملکرد کمپ ها برای ترک اعتیاد مشخص است بنابراین باید با توجه به پروتکل الحاقی، تیم درمانی خاصی برای معتادان به کار گرفته شود.
امیر کوکائیان ادامه داد: 40 کمپ ترک اعتیاد هم اینک در این استان فعال هستند و از لحاظ فضا، نیروی انسانی و نیروی درمانی خدمات لازم را به معتادان ارائه می‌دهند.
گفتنی است؛ 26 ژوئن که مصادف با پنجم تیر است به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده و اول تا ششم تیر هر سال هفته مبارزه با مواد مخدر در ایران است.
انتهای پیام

 

captcha