بیان نکات آموزشی تلاوت‌های شاخص قاریان مصری در «اکسیر»
کد خبر: 3725921
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

بیان نکات آموزشی تلاوت‌های شاخص قاریان مصری در «اکسیر»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ گروه آموزش رادیو قرآن برنامه جدید «اکسیر» را روزهای پنجشنبه هر هفته با هدف بیان نکات آموزشی تلاوت‌های شاخص قاریان مصری به روی آنتن می‌برد.

بیان نکات آموزشی تلاوت‌های شاخص قاریان مصری در برنامه «اکسیر»

به گزارش ایکنا؛ گروه آموزش رادیو قرآن برنامه جدید «اکسیر» را روزهای پنجشنبه هر هفته با هدف بیان نکات آموزشی تلاوت‌های شاخص قاریان مصری به روی آنتن می‌برد. در هر برنامه ۳ تلاوت الگو از قاریان صاحب سبک و تأثیرگذار پخش می‌شود. پس از هر تلاوت نیز دو کارشناسی در زمینه مباحثی همچون آموزش، تحلیل و بررسی تکنیک‌ها و فنون تلاوت(به‌ویژه در زمینه صوت و لحن، اختلاف قرائات، وقف و ابتدا و...)، میزان بدیع بودن شیوه تلاوت نسبت به سایر سبک‌ها، بیان شیوه‌های صحیح تصویرگری معانی آیات (لحن‌الاداء) و . . . پخش می‌شود.
بالا بردن سطح علمی مخاطبان در زمینه قرائت قرآن، آموزش و معرفی فنون جزئی‌تر تلاوت، پرکردن اوقات فراغت مخاطبان از طریق بیان نکات تحلیلی و آموزشی، ارتقاء سطح و توان قاریان و تغییر ذائقه شنوندگان از طریق تکنیک‌های قاریان از اهداف این ویژه‌برنامه است. بر اساس این گزارش، با طراحی مسابقه، گزارش و آیتم‌های جذاب این برنامه جُنگ‌محور است.
تکنیک‌های تلاوت(۳ قطعه)، معرفی قاریان و تلاوت‌ها(۳ قطعه)، اخلاق حرفه‌ای(مباحث مربوط به جامعه‌شناختی و رفع آسیب‌های جامعه قاریان)، کارگاه قرائت(تلاوت قاری رده دو در برنامه و تحلیل آن توسط کارشناس) از جمله آیتم‌های این برنامه است.
محمود لطفی‌نیا، حمیدرضا مستفید، غلامرضا شاه‌میوه، محمدرضا ستوده‌نیا، احمد ابوالقاسمی، سیدمحسن موسوی‌بلده و مهدی دغاغله کارشناسان این برنامه خواهند بود.
این برنامه کاری از گروه آموزش رادیو قرآن است که به تهیه‌کنندگی حسن رحمانی و گویندگی علی جباری روزهای پنجشنبه ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه به صورت زنده تقدیم شنوندگان می‌شود.

انتهای پیام

captcha