از لزوم رقابت میان موسسات قرآنی تا موازی‌کاری آن‌ها
کد خبر: 3728469
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

از لزوم رقابت میان موسسات قرآنی تا موازی‌کاری آن‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر موسسه قرآنی سفینةالنجاة اراک گفت: باید بین موسسات قرآنی رقابت برقرار شود، اگر صرفا آموزش یک رشته مطرح باشد افراد به یک موسسه مراجعه می‌کنند. نمی‌توان گفت فعالیت‌هایی که موسسات قرآنی انجام می‌دهند موازی‌کاری است.

باید بین موسسات قرآنی رقابت باشد/ موسسات قرآنی موازی‌کاری نمی‌کنند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، معرفی خدمات و انتظارات مدیران مؤسسات قرآنی، مطالبه‌ای بسیار ارزشمند است که این خبرگزاری سعی نموده است با بازدید از موسسات تحت عنوان «مؤسسه گردی» زمینه مطرح شدن این قبیل مسائل را با کلامی شفاف از سوی مدیران موسسات پوشش دهد.
در ادامه دومین بخش از گفت‌و‌گو با حسین محمدی هزاوه مدیر موسسه قرآنی سفینة النجاة اراک را در ارتباط با خودکفایی و موازی‌کاری موسسات می‌خوانید.


خودکفایی موسسات
مدیر موسسه قرآنی سفینة النجاة اراک گفت: در حال حاضر از فضا و امکاناتی که در اختیار داریم تنها می‌توان به برگزاری کلاس‌ پرداخت، زیرا به نوعی این فضا تنها درگیر برگزاری کلاس‌های قرآنی است.
وی ادامه داد: در زمینه خود‌کفایی موسسه اگر فضای بیشتری در اختیار بنده قرار می‌گرفت، می‌توانستم نمایشگاهی برای فروش محصولات قرآنی و فرهنگی، تولیدات نرم‌افزاری و نشر کتاب و... برپا کنم اما، به ثمر رساندن این ایده نیازمند امکانات است و به دلیل محدود بودن فضای فعلی موسسه نمی‌توان چنین فعالیت‌هایی را به مرحله اجرا رساند.
مدیر موسسه سفینة النجاة اراک بیان کرد: خارج از محیط موسسه نیز بحث هزینه‌ها مطرح است، اگر به نوعی طبقه پایین این موسسه در اختیارمان بود می‌توانستیم حتی استودیویی برای پرکردن لوح‌های فشرده قرآنی و تواشیح‌ها آماده و این محصولات فرهنگی را به بازار عرضه کنیم.


لزوم حمایت از موسسات
محمدی افزود: در حال حاضرموسسات قرآنی موفق نشدند فضای خوبی برای کار قرآنی خود ایجاد کنند و باید توسط نهادهای ذی‌ربط مورد حمایت قرار بگیرند، بعضی از ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری، فرمانداری، سازمان تبلیغات اسلامی و ... به عنوان متولی می‌توانند فعالیت‌های قرآنی موسسات را تحت پوشش قرار دهند. در سال‌های گذشته حتی قرار بود نیم درصدی از درآمدهای خود را به همین کارهای قرآنی اختصاص بدهند که متاسفانه محقق نشد.


موازی‌کاری موسسات
وی ادامه داد: نمی‌توان گفت فعالیت‌هایی که موسسات قرآنی انجام می‌دهند موازی‌کاری است، بطور مثال اگر موسسه‌ای دوره روخوانی و روان‌خوانی برگزار می‌کند، موازی‌کاری نیست. زیرا با انجام این کار افراد منطقه موسسه خود را پوشش می‌دهد. همه موسسات با توجه به امکاناتی که برخوردار هستند کارهای قرآنی انجام می‌دهند.
مدیر موسسه سفینة النجاة اراک گفت: باید بین موسسات قرآنی رقابت برقرار شود، اگر صرفا آموزش یک رشته مطرح باشد افراد به یک موسسه مراجعه می‌کنند پس مخالف این هستم که موسسات تنها در یک رشته قرآنی به طور تخصصی وارد شوند. تربیت‌معلم‌ها می‌توانند تخصصی باشند و تربیت‌داور انجام دهند و می‌توانند در این زمینه تخصصی را موسسات شاخص هم انجام دهند. دوره‌های عمومی مانند روخوانی و روانخوانی و حفظ و می‌تواند در همه موسسه‌ها برگزار شود.
انتهای پیام

captcha