فرزند آیت‌الله حدائق از مرحوم پدرش سخن می‌گوید/ ابراز ارادت شیعیان مدینه به شیخ‌العلمای فارس
کد خبر: 3729887
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳

فرزند آیت‌الله حدائق از مرحوم پدرش سخن می‌گوید/ ابراز ارادت شیعیان مدینه به شیخ‌العلمای فارس

گروه اجتماعی ـ حجت‌الاسلام علیرضا حدائق با اشاره به ویژگی‌های مرحوم پدرش تأكید كرد كه آن عالم ربانی فردی به تمام معنا متواضع، نوع‌دوست و پرهیزگار بود.

فرزند آیت‌الله حدائق از مرحوم پدرش سخن می‌گوید/ ابراز ارادت شیعیان مدینه به شیخ‌العمای فارس

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، فرزند مرحوم آیت‌الله محمدرضا حدائق در حاشیه برگزاری مراسم‌های وداع و تشییع پیكر پدرش در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، گفت:‌ حضرت علی(ع) فرمودند، كسی كه عالمی را تكریم كند، خدای عالم را تكریم كرده است لذا حضور مردم در مراسم‌های وداع، ‌تشییع و ترحیم مرحوم آیت‌الله حدائق، در حقیقت تجلیل از خداست نه تجلیل از شخص و فرد.

حتی یك كار خلاف اخلاق و آداب اسلامی در تمام عمرم از پدرم ندیدم
وی با اشاره به ویژگی‌های مرحوم پدرش تأكید كرد: خدا را شاهد می‌گیرم تا به این لحظه عمرم یك گناه از پدرم ندیدم؛ یك غیبت در طول عمرش نشنیدم و یك كار خلاف اخلاق و آداب اسلامی از ایشان مشاهده نكردم.
حدائق با تأكید بر اینكه خداوند حجت را بر من با ارائه چنین پدری تمام كرد، گفت: مرحوم پدرم می‌گفت كه از 7 سالگی نماز شبم ترك نمی‌شد و من را نیز از سن 5 سالگی به مجالس علما می‌برد.
این خطیب برجسته استان فاس یادآور شد: مرحوم آیت‌الله حدائق به حدی دارای زهد و تقوا بود كه می‌گفت من دستم به 14 معصوم رسیده است و بارها من این جمله را از ایشان شنیدم.

یادآوری تواضع و نوع‌دوستی مرحوم آیت‌الله محمدرضا حدائق
وی، ارتباطات معنوی، تواضع، نوع دوستی و اهتمام به كار مردم آن عالم ربانی را یادآور شد و گفت: مرحوم آیت‌الله حدائق كلنگ مسجدالنبی خیابان قاآنی شیراز را به زمین زد و قریب 45 سال در این سنگر به اقامه نماز و نشر معارف اسلامی پرداخت.

فرزند آیت‌الله حدائق از مرحوم پدرش سخن می‌گوید/ ابراز ارادت شیعیان مدینه به شیخ‌العمای فارس
حدائق تأكید كرد: مرحوم پدرم وقت خود را در اختیار مردم قرار داده بود و برای راه‌اندازی امورات مردم از هیچ كاری دریغ نمی‌كرد و ساعت‌ها در دفتر خود می‌نشست و مشكلات مردم را در هر زمینه‌ای پیگیری می‌كرد به طوری كه من گاهی اوقات به ایشان می‌گفتم كه این همه ساعت كار موجب خستگی شما می‌شود و ایشان هم پاسخ می‌داد كه این‌ها هزینه شب اول قبر ماست.
فرزند مرحوم آیت‌الله حدائق ضمن قدردانی از تمام علما، فضلا و بزرگانی كه با پیام‌های خود تسكین بخش دل‌های داغ دیده بودند، گفت: آیات عظام سیستانی، مكارم شیرازی، علوی گرگانی، صافی گلپایگانی، دفتر مقام معظم رهبری و تمام مسئولان مملكتی، رئیس مجلس، مسئولان شورای عالی حوزه علمیه كشور، بزرگان و علما و خبرگان استان از جمله آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، آیت‌الله دژكام و آیت‌الله موحد همه كسانی بودند كه با پیام‌های خود تسلی بخش دل‌های داغ دیده را فراهم كردند.

ابراز ارادت شیعیان مدینه به شیخ‌العلمای فارس
وی در ادامه سخنان خود ابراز ارادت شیعیان مدینه را به شیخ‌العمای فارس یادآور شد و گفت: من به همراه پدرم در سال 83 به مدینه رفتیم و در آنجا مشاهده كردم كه چقدر شیعیان آنجا به ایشان ارادت دارند به طوری كه از مرحوم پدرم ساعت یك شب درخواست كردند تا بر سر مزار حضرت حمزه در قبرستان احد حائز شود و ایشان را به حضرت حمزه قسم دادند كه شیعیان مدینه را فراموش نكند.
فرزند مرحوم آیت‌الله حدائق گفت: بعد از فوت مرحوم پدرم، پیام‌های متعددی از شیعیان مدینه به دست ما رسید كه گفته بودند ما پدر خود را از دست دادیم چرا كه در زمان حیات ایشان پیوسته جویان احوال پدرم بودند.

فرزند آیت‌الله حدائق از مرحوم پدرش سخن می‌گوید/ ابراز ارادت شیعیان مدینه به شیخ‌العمای فارس
حدائق با بیان اینكه از دست دادن عالم در یك جامعه اسلامی، یك ثلمه است كه ممكن است جبران نشود، گفت:‌ ما در طی این چند سال با از دست دادن علمایی نظیر آیات ملك‌حسینی، ادیب، زبرجد، حائری، ایمانی، عبدالعلی آیت‌اللهی، پیشوا و غیره دچار ثلمه‌های فراوانی شدیم چرا كه هر كدام از این‌ها مایه خیر و بركت بودند.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با یادآوری اینكه مزار مرحوم پدرم در ایوام حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) قرار دارد، گفت: امام صادق(ع) فرمودند تمام كسانی كه در تشییع مومنی شركت كرده‌اند گناهاشان بخشیده می‌شود، لذا من در همین‌جا از تمام مردم عالم‌دوست و ولایتمدار و موحد شیراز و فارس كه در مراسم‌های وداع و تشییع آن عالم ربانی شركت كرده‌اند، قدردانی می‌كنم.
انتهای پیام

captcha