نقدهایی که به مسابقات تواشیح و نتایج آن وارد است کم‌لطفی‌های داوران
کد خبر: 3729914
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
مسئول گروه تواشیح سیدالاحرار بیان کرد:

نقدهایی که به مسابقات تواشیح و نتایج آن وارد است کم‌لطفی‌های داوران

گروه مسابقات ــ مسئول گروه هم‌خوانی قرآن کریم سیدالاحرار همدان با اشاره به اینکه مسابقات تواشیح امسال و نتایج آن همراه با حاشیه‌هایی بوده است، به بیان نقدهایی که به این دوره از مسابقات وارد بوده است پرداخت.

مسعود صفری، مسئول گروه تواشیح سیدالاحرار همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد حاشیه‌های به وجود آمده در مورد مسابقات تواشیح که اخیراً مرحله مقدماتی آن برگزار و نتایج آن نیز روز گذشته اعلام شده است، گفت: اولین نقدی که به این مسابقات وارد است، رعایت بندهای آیین‌نامه آن است. در آیین‌نامه تأکید شده است که 15 گروه به مرحله بعد راه خواهند یافت، اما مشخص نیست طبق چه دلیلی تعداد گروه‌ها به 12 گروه رسیده است.
وی افزود: در آیین‌نامه تصریح شده که از استان‌های سطح اول 12 گروه و از استان‌های سطح دو نیز سه گروه باید به مرحله بعد برسند، اما در حال حاضر تعداد این گروه‌ها به ترتیب به 10 و دو گروه کاهش یافته است. بنابراین سه ظرفیت برای گروه‌ها نادیده گرفته شده و علت آن نیز مشخص نیست.
صفری بیان کرد: موضوع دیگر سطح امتیازات گروه‌ها هست، امسال شاهد بودیم که سطح امتیازات گروه‌ها حتی آنهایی که صاحب رتبه هستند نیز کاهش چشمگیری داشته است که این قابل باور نیست. به عنوان مثال گروه سوم سال گذشته به حدی با کاهش کیفیت مواجه شده که از حد نصاب نیز کمتر امتیاز دریافت کرده است.
مسئول گروه همخوانی سیدالاحرار همدان با اشاره به اینکه سال گذشته در بخش هم‌خوانی قرآن کریم رتبه برتر کشور در سال گذشته بوده است، گفت: با این وجود امسال نمره هم‌خوانی بسیار پایین‌تر از حد انتظار بوده است که کمتر قابل باور است.
وی نقد دیگر خود به این مسابقات را به نوع برگزاری آن عنوان کرد و افزود: مسابقات به لحاظ زمانی دچار مشکل شد، به گونه‌ای که تعدادی از گروه‌ها از زمان بیشتری برای ساخت و ارائه برخوردار بودند، اما برخی دیگر از گروه‌ها نتوانستند خود را با زمان‌بندی تطبیق دهند.
صفری اظهار کرد: نقد دیگر به هیئت داوران برمی‌گردد، با تمام احترامی که برای داوران قائل هستیم اما انگار برخی داوران به خصوص در بخش متن کم لطفی کرده‌ و به بسیاری از گروه‌ها نمره پایینی داده‌اند. امسال این وضعیت بسیار شدید شده است. ما گروهی داشته‌ایم که جزء برترین‌ها بوده است، اما امسال در متن 10 نمره از دست داده است که این در مسابقات تواشیح نمره بسیار بالایی است.
مسئول گروه همخوانی سیدالاحرار همچنین به ارائه یک پیشنهاد پرداخت و بیان کرد: پیشنهاد من به برگزار کنندگان مسابقات این است که مقداری شیوه برگزاری مسابقات را ثابت نگه دارند. ما شاهد هستیم که هر سال شیوه برگزاری مسابقات تغییر می‌کند. آیین‌نامه که تغییر می‌کند گروه‌ها سردرگم می‌شوند و تکلیف‌شان چندان مشخص نیست.

انتهای پیام

captcha