مسئولان، مالیات مؤسسات قرآنی را حذف کنند
کد خبر: 3732854
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

مسئولان، مالیات مؤسسات قرآنی را حذف کنند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه پویش حافظان گلستان با اشاره به مشکلات پیش‌روی مؤسسات قرآنی اظهار کرد: با توجه به اینکه مؤسسات قرآنی هیچ‌گونه درآمد اقتصادی ندارند لازم است که مسئولان مالیات این مراکز را حذف کنند.

مسئولان، مالیات مؤسسات را حذف کنند

عباس عبداللهی‌فرد، مدیر مؤسسه پویش حافظان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ گفت: این مؤسسه از سال 89 فعالیت خود را با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرده است.
عبداللهی‌فرد بیان کرد: هم اکنون در دوره‌های ترم تابستان این مؤسسه 900 قرآن‌آموز در قالب 29 کلاس تحت آموزش 28 مربی مشغول فراگیری دروس قرآنی هستند.
مدیر مؤسسه پویش حافظان گلستان در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و دوره‌های قرآنی که در مؤسسه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر کلاس‌های حفظ تخصصی از خردسالان تا بزرگسالان، مفاهیم و ترجمه قرآن، روخوانی و روانخوانی، فصیح‌خوانی، تجوید، ترتیل، صوت و لحن، و تفسیر قرآن در این مؤسسه برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان علاوه بر برنامه کلاس‌ها، مراسم جزءخوانی و کرسی تلاوت هم داشتیم. علاوه بر مراسم جزءخوانی ضیافت افطار ویژه نیازمندان و همچنین سبد کالا ویژه خانواده‌های نیازمند آماده و توزیع شد.
عبداللهی‌فرد با اشاره دیگر برنامه‌ها مؤسسه پویش حافظان گلستان بیان کرد: این مؤسسه در کنار برپایی دوره‌های قرآنی، گروه تواشیحی به‌عنوان  «معراج‌النبی» هم دارد که این گروه تواشیح در مناسبت‌های مختلف با حضور در برنامه‌های متنوع به اجرای برنامه‌ می‌پردازد.
وی ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم که ‌بودجه قرآنی به سمت مؤسسات هم بیاید. امسال هزینه سنگین اجاره‌بها و نداشتن یارانه باعث تعطیل شدن 17 مؤسسه و خانه قرآن در سطح استان گلستان شد. مسئولان، مالیات مؤسسات را حذف کنند، زیرا مؤسسات درآمد اقتصادی ندارند. ضمن این‌که متأسفانه مشکل بیمه مربیان و اساتید حل نشده است.
وی در ادامه در قالب پیشنهادی بیان کرد: به طور مثال سازمان اوقاف و امور خیزیه می‌تواند خانه‌هایی که وقف هستند را به صورت اجاره‌ای در اختیار مؤسسات قرآنی قرار دهد.
یادآور می‌شود، مؤسسه پویش حافظان گلستان، در گرگان، خیابان ابوذر 21، واقع شده است.
انتهای پیام

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرحجت مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۱۵:۱۴
0
0
مسئولان : چشم!
captcha