بازدید سرپرست حجاج ایرانی از درمانگاه‌های ایرانی در مدینه
کد خبر: 3734030
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از درمانگاه‌های ایرانی در مدینه

گروه سلامت ــ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امروز از درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مدینه منوره بازدید کرد.

بازدید سرپرست حجاج ایرانی از درمانگاه‌های ایرانی در مدینهبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر، سرپرست حجاج ایرانی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف درمانگاه‌های مستقر درهتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در مدینه منوره، از نزدیک با کادر درمانی گفتگو کرد.
دراین بازدید سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت توضیحات لازم را در مورد نحوه ارئه خدمات درمانی و پزشکی در مدینه منوره ارائه کرد و گفت: سه درمانگاه مستقر در هتل‌های جلنار طیبه، مکارم المدینه بلازا و جلنارالسلام ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان هستند.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکرنیز خدمت به حجاج را نعمت بزرگی دانست که نصیب کادر درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت شده است.
وی تصریح کرد: خدمات درمانی و بهداشتی شما عزیزان مایه آرامش خاطر زائران است.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین در گفتگو با کادر پزشکی درمانگاه نور مستقر در هتل جلنار طیبه از نحوه پذیرش مراجعین سوال کرد که امیرسلیمانی مسئول این درمانگاه درمورد استفاده از نرم افزار جدیدی که اطلاعات پزشکی زائران درآن ثبت شده و در اختیار پزشکان معالج قرار دارد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: امسال سوابق درمانی زائران که درمعاینات پزشکی درایران ثبت شده و از وضعیت گذشته بیمارحکایت دارد، در دسترس و قابل رویت است.
سرپرست زائران ایرانی خانه خدا همچنین در بازدید از انبار دارو، داروخانه، اتاق معاینه، تزریقات و پانسمان از تلاش دست اندرکاران این درمانگاه تقدیر کرد و خواستار ثبت تجارب برای استفاده در سال‌های بعد شد.
در بازدید حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر از درمانگاه مستقر در هتل مکارم المدینه بلازا، دکتر امیر سلیمانی مسئول درمانگاه تعداد مراجعه کنندگان در روز را بیش از دویست نفر ذکر کرد و گفت: اکثر زائران از درد‌های عضلانی و خستگی و کوفتگی رنج می‌برند و تعداد بیماران تنفسی و عفونی بسیار کم بوده است.
در هتل جلنار طیبه نیز دکتر سعید بیرودیان مسئول درمانگاه شرایط را در مجموع خوب توصیف کرد و با اشاره به اینکه بخشی از بیماران از آلرژی شکایت دارند، گفت: زائران باید علاوه بر رعایت مسایل بهداشتی به مواد شوینده‌ای که در هتل‌ها از آن استفاده می‌کنند، توجه داشته باشند.
بر پایه این گزارش، پزشکان متخصص و عمومی در این سه درمانگاه در گفتگو با نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کردند: در بحث آموزش و پیشگیری باید یک سلسله تذکرات به زائران در قالب برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه بروشور‌های بهداشتی داده شود تا سلامت شان حفظ و راحت‌تر به اعمال حج و زیارت بپردازند.
نماینده، ولی فقیه نیز با توجه به شدت گرما در عربستان و بویژه در ایام تشریق، اطلاع رسانی در مورد گرمازدگی را مهم خواند.
انتهای پیام
captcha