نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه فاطمه‌الزهرا(س) ‌شهرستان بم
کد خبر: 3734542
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه فاطمه‌الزهرا(س) ‌شهرستان بم

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل مؤسسه فاطمه الزهرا(س) و شعبه یک و دو جامعةالقرآن شهرستان بم گفت: هر سه مؤسسه برای رسیدن به جامعه قرآنی کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی را برگزار می‌کند، که در همین راستا موفق به تربیت حفاظ زیادی در شهرستان بم شده‌ است.

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه فاطمه‌الزهرا(س) ‌شهرستان بم

فاطمه توکلی‌نژاد، مدیرعامل مؤسسه فاطمه الزهرا(س) و شعبه یک و دو جامعة‌القرآن شهرستان بم در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: هر سه مؤسسه برای رسیدن به جامعه قرآنی کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی را برگزار می‌کنند. در مؤسسه فاطمه‌الزهرا(س) کلاس‌های قرآنی در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم و حفظ و کلاس‌های هنری چون نقاشی، خیاطی و ... و در مؤسسه جامعةالقرآن فقط کلاس‌های قرآنی و بیشتر در رشته حفظ برپا می‌‌شود و به‌دلیل اینکه کلاس‌های این مؤسسه از سوی مؤسسه جامعةالقرآن مرکز(قم) برنامه‌ریزی می‌شود، مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند.

وی در رابطه با موفقیت‌های کسب شده توسط این مؤسسات ادامه داد: در مؤسسه جامعة‌القرآن حافظان کل بسیاری تربیت کرده‌ایم. این کلاس‌ها محدودیت سنی ندارند و حدود 15 خردسال حافظ کل در این مرکز تربیت شده‌اند. در واقع باید گفت بیشتر حافظان شهرستان بم در این مؤسسه تربیت شده‌اند زیراکه استقبال و آمار شرکت‌کنندگان بالا است و در حال حاضر حدود 150 نفر در رشته‌های مختلف در مؤسسات ما مشغول یادگیری قرآن هستند.

مدیرعامل مؤسسه فاطمه الزهرا(س) و جامعةالقرآن شهرستان بم افزود: آمار هر کلاس ما بسته به رشته حفظی، متفاوت است، اما تمام کلاس‌های ما با جمعیتی بالغ بر 16 نفر تشکیل می‌شوند، که بیشترین رده سنی شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه هستند.

توکلی‌نژاد در رابطه با مدت دوره حفظ کل در این مؤسسه تصریح کرد: آموزش حفظ کل ما یک دوره چهار ساله است که قرآن‌دوستان در این زمان حافظ کل خواهند شد و نیاز به مرخصی از مدرسه ندارند و در کنار کلاس‌های درس می‌توانند در کلاس‌های ما نیز شرکت کنند.

وی گفت: با توجه به فعالیت‌های قرآنی متنوعی که در این مؤسسه انجام می‌شود و حافظانی که تربیت می‌کنیم،‌ اما هیچ نهاد و سازمانی از ما حمایتی نمی‌کند و برای تأمین هزینه‌های مؤسسه دچار مشکل هستیم.

مدیرعامل مؤسسه فاطمه الزهرا(س) و جامعةالقرآن شهرستان بم با اشاره به اینکه مکان مؤسسه منزل شخصی خود است، تصریح کرد: هزینه و اعتبارات مؤسسه از شهریه‌های قرآن‌آموزان تأمین می‌شود که البته بعضی از افراد در توانشان نیست که این مقدار را هم پرداخت کنند.

توکلی‌نژاد به مسابقاتی که از سوی این مؤسسه برگزار می‌شود، اشاره و بیان کرد: تاکنون مسابقات متنوعی در این مؤسسه برگزار شده و قرآن‌آموزان زیادی در آن شرکت و برگزیدگان آن به مراحلی بعد(استانی) راه یافته و حائز رتبه‌های خوبی شده‌‌اند.

وی اظهار کرد: اخیراً برای مجوز مؤسسات دچار مشکل شده‌ایم به طوری که از ما خواسته شده تا مجوز مؤسسه را تغییر دهیم که این تغییر خود هزینه‌های بسیاری را دربردارد و سؤالی که در اینجا مطرح است این است که چرا بعد از این همه مدت مجوز صادر شده باید تغییر کند.

مدیرعامل مؤسسه فاطمه الزهرا(س) و جامعةالقرآن شهرستان بم ادامه داد: متأسفانه به علت مشکلات مالی نتوانستیم دوره تربیت مربی را برگزار کنیم و در حال حاضر در مؤسسه فاطمة‌الزهرا(س) 5 و در مؤسسه جامعة‌القرآن 20 مربی مشغول به تدریس در کلاس‌های قرآنی ویژه ترم تابستان هستند.

یادآور می‌شود، مؤسسه فاطمه‌الزهرا(س) در سال 86 در بلوار معلم، انتهای معلم چهارم آغاز به کار کرد و شعبه یک مؤسسه جامعة‌القرآن نیز در سال 83 در بلوار امام خمینی(ره)، کوچه سوم و شعبه دوم نیز در خیابان پاسداران، خیابان فاطمی فعالیت قرآنی خود را آغاز کردند.

انتهای پیام

 

captcha