اکران مستند قرآنی در ژاپن
کد خبر: 3734722
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
در هفته فیلم ایران صورت می‌گیرد؛

اکران مستند قرآنی در ژاپن

گروه بین‌الملل – مستند «شرقی» با موضوع زندگینامه پروفسور ایزوتسو قرآن‌پژوه و اسلام‌شناس ژاپنی در هفته فیلم ایران در ژاپن اکران می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ هفته فیلم ایران در ژاپن به همت رایزنی فرهنگی ایران در توکیو از 17 مرداد در این شهر آغاز می‌شود و تا 19 مرداد ادامه دارد.

این هفته در آستانه نودمین سال روابط دو کشور با حمایت اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود و سفارت ایران در ژاپن و شهرداری میناتوی توکیو در برگزاری  آن همکاری دارند.

در این هفته فیلم 7 فیلم سینمایی، مستند و انیمیشن شامل «فصل نرگس»، «مبارک(انیمیشن)»، «شرقی» (مستند زندگینامه پروفسور توشی‌هیکو ایزوتسو، قرآن‌پژوه و اسلام‌شناس شهیر ژاپنی)، «دلبری»، «بادیگارد»، «کفشهایم کو؟» و «پری دریایی» به نمایش درخواهد آمد.

«شرقی» ساخته مسعود طاهری، مستندی است پرتره از زندگی، آثار و افکار توشی‌هیکو ایزوتسو است که ساخت آن خردادماه امسال به اتمام رسید، این فیلم دوم مرداد در توکیو رونمایی شد.

توشی‌هیکو ایزوتسو، اندیشمند، فیلسوف، اسلام‌شناس و قرآن‌پژوه ژاپنی است که توجه ویژه‌ای به سنت‌های شرقی اعم از عرفانی، فلسفی و دین و آیین‌های شرقی مانند اسلام، تائوئیسم و بودیسم داشت. او نخستین مترجم قرآن به زبان ژاپنی بود و آثاری با موضوع قرآنی نیز نگاشت.

در مستند شرقی بیش از شصت تن از افراد و شخصیت‌های برجسته در مورد زندگی، آثار و افکار این شخصیت علمی ژاپنی به اظهار نظر پرداخته‌اند که از جمله آنها می‌توان به هرمان لندولت، مهدی محقق، مرحوم توشیو کورودا، آکیرا ماتسوموتو، راهب بزرگ کوسی موری موتو، پیر لوری، ویسنوسکی، خوان خوزه لوپز و بسیاری از شخصیت‌های مطرح و شناخته شده اشاره کرد.

اکران مستند قرآنی در هفته فیلم ایران در ژاپن

انتهای پیام

captcha