برگزاری نخستین همایش «مانگای اسلامی» در ژاپن
کد خبر: 3751056
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

برگزاری نخستین همایش «مانگای اسلامی» در ژاپن

گروه بین‌الملل ـ نخستین همایش مانگای(انیمیشن) اسلامی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن در توکیو، پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ این همایش 10 نوامبر 2018 میلادی مصادف با 19 آبان 1397 از ساعت 14 تا 18 به وقت محلی در تالار فردوسی سفارت ایران در ژاپن برگزار خواهد شد.

در این همایش برای نخستین‌بار، هنرمندان و علاقه‌مندان در حوزه مانگای اسلامی گرد هم آمده و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت.

سخنرانی طراحان مشهور مانگای اسلامی، میزگرد طراحان مانگای اسلامی، برگزاری کارگاه طراحی مانگا با محتوای اسلامی، اعلام برگزیدگان مسابقه مانگا و اسلام و نمایشگاه مسلم مانگا و آثار برگزیده مانگای اسلامی  از بخش‌های مختلف این همایش است.

سایت ثبت‌نام برای شرکت در همایش به نشانی « mangaxmuslim.world» اعلام شده است و علاقه‌مندان ایرانی نیز می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را برای شرکت در نمایشگاه به کانال تلگرامی«@bunka» و یا پست الکترونیکی « pr.tokyo@icro.ir » ارسال کنند.

انیمه یا «アニメ» در واقع همان انیمیشن یا پویانمایی و کوتاه شده واژه انگلیسی « animation» است با این تفاوت که انیمه در ژاپن معمولا بر مبنای مانگاها(نشریات کارتونیست) ساخته می‌شود.

مشخصه بارز مانگا شخصیت‌های کارتونی هستند که اغلب دارای ویژگی‌های خاصی هستند که از دیگر کاراکترها متمایز می‌شوند، همانند اغراق بیش از حد در اندام‌های بدن که در اکثریت آن‌ها چشم‌های بزرگ به‌همراه دهان و بینی کوچک مشاهده می‌شود و همچنین معمولاً دارای موهایی با رنگ‌های غیرطبیعی هستند.

برگزاری نخستین همایش «مانگای اسلامی» در ژاپن

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha