نقش مؤثر مساجد در در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی
کد خبر: 3739880
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷

نقش مؤثر مساجد در در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی

گروه فرهنگی - سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد استان همدان با بیان اینکه همواره مساجد در دوران مختلف انقلاب اسلامی ایران، نقش مهمی داشته است عنوان کرد: مساجد در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی همواره نقش موثری داشته‌اند.

نقش موثر مساجد در در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی

حمیدرضا ناهیدی‌فرد، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: 30 مرداد ماه تا 5 شهریور، به نام هفته جهانی مسجد نامگذاری شده است.
وی با بیان اینکه روز جهانی مساجد مصادف با به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌های افراطی است افزود: هفته جهانی مساجد یادآور حرکت زشت و ننگین حکومت غاصب صهیونیست و تبیین جایگاه اصلی مسجد در حکومت اسلامی است.
ناهیدی فرد با بیان اینکه همواره مساجد در دوران انقلاب اسلامی ایران، جنگ تحمیلی، فتنه‌ها و تنگناهای اقتصادی به عنوان مراکز اصلی و تأثیر گذار نقش مهمی داشته است اضافه کرد: مساجد در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی همواره نقش موثری داشته‌اند.
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با اشاره به اینکه تا رسیدن به مساجد تراز اسلامی فاصله زیادی است ادامه داد: مساجد در صدر اسلام دارای کارکرد‌های بسیار بودند که متأسفانه در حال حاضر فاصله با آن نوع مساجد بسیار است لذا باید برای آبادانی و عمران معنوی مساجد تلاش شود.
وی گفت: به مناسبت هفته جهانی مساجد، کانون فرهنگی هنری مساجد استان برنامه‌های متنوعی را پیش بینی کرده است که از این میان می‌توان به بازدید از تعدادی از کانون‌های مساجد به همراه کادر مجموعه اشاره کرد.

ثبت 530 کانون مساجد همدان در پرتابل بچه‌های مسجد
سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان عنوان کرد: آثار تعدادی از مجموعه‌های هنری کانون‌ها درقالب گروه‌های سرود با محوریت مسجد تولید شده است که مراحل پایانی کار خود را طی می‌کنند و در این هفته منتشر خواهد شد.
ناهیدی فرد گفت: فعالیت کانون‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با موضوع مسجد تراز اسلامی و تبیین و بازخوانی کارکرد اصلی مساجد توسط اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در سطح کانون‌ها پس از نماز مغرب و عشا از دیگر برنامه‌های این ایام است.
وی با بیان اینکه 190 کانون فرهنگی هنری دارای کتابخانه است ابراز کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوعات مختلف و توزیع هزار و 200 جلد کتاب با موضوعات مختلف در میان تعدادی از کانون‌های مساجد از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.
ناهیدی فرد با اشاره به اینکه 530 کانون در پرتابل بچه‌های مسجد ثبت شده است عنوان کرد: در راستای ثبت و ساماندهی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال ۹۷ این پورتال توسط ستاد عالی کشور راه اندازی شد و که حمایت از کانو‌‌ن‌ها نیز منوط به ثبت رسمی در این پرتابل است.

captcha