نقش مدیران کشورها و تاثیر واقعی دستورات ترامپ
کد خبر: 3741022
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

نقش مدیران کشورها و تاثیر واقعی دستورات ترامپ

باید پذیرفت که نقش مدیران کشورها، تاثیر واقعی تری نسبت به دستورات ترامپ در وضع تحولات بین المللی می تواند داشته باشد.

به گزارش ایکنا؛ عملکرد بعضی از مسئولین نشان داد که مردم تحت فشار تحریم های داخلی قرار گرفتند برای این مردمی که همیشه پشت سر امام و رهبری بودند و تا آخرین قطره خون خود و فرزندان شهیدشان ایستادگی کردند خیلی سخت و قابل تصور نیست که تنها خواسته اشان خدمت صادقانه مسئولین کشور است. این سوال را باید از مسئولین پرسید که چرا ملت شریف و شهید پرور ایران در سخت ترین شرایط اقتصادی و معیشتی قرار گرفتند ؟

نقش مدیران کشورها و تاثیر واقعی دستورات ترامپ

جلال الدین سلیمی، کارشناس و تحلیلگر امور بین الملل

البته تحریم های آمریکا در مسایل اقتصاد بین الملل در بین کشورهای ایران و اروپایی بی تاثیر نیست و باعث لغو قراردادهای تجاری می شود و اینکار موجب نوسان بازار ارز و سکه و کالاهای اساسی می شود .
نکته ای که حائز اهمیت است که شاید خیلی از مسئولین ما اعتقاد و باور به حمایت از کالای ایران و دانش بومی در ساخت کالاهای مورد نیاز مردم ندارند و فرصت های اقتصادی را از تولیدکنندگان داخلی گرفته می شود و میزان ضرر و زیان و خسارت های ناشی از واردات بی رویه کالاهایی که در داخل کشور امکان ساخت آنها وجود دارد به شرکت های چینی واگذار می شود و ارزهای زیادی از این مرزهای جغرافیایی خارج می شود .
اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد تاثیر تحریم های آمریکا بر مردم تحمیل نشود راهی جز اعتماد به تولیدکنندگان داخلی را ندارد و باید راه های موانع آن را باز کند .
وقتی ترامپ ببیند که رویکرد ایرانیان اتکا به کالاهای داخلی است منزوی خواهد شد و اینکار باعث عدم اعتیاد آمریکا به تحریم های ایران خواهد شد .

انتهای پیام

 
captcha