ایجاد قوی‌ترین پایگاه هوایی در سوریه توسط آمریکا
کد خبر: 3741988
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

ایجاد قوی‌ترین پایگاه هوایی در سوریه توسط آمریکا

گروه بین‌الملل ـ منابع خبری از ایجاد بزرگترین پایگاه هوایی در استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه توسط آمریکا خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک؛ به دنبال از سرگیری تهدیدات آمریکا برای حمله  موشکی به پایگاه‌های نظامی سوریه،  منابع خبری از اقدام آمریکایی‌ها به ایجاد یک پایگاه هوایی  در استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه خبردادند که این پایگاه می‌تواند محل انجام حملات موشکی احتمالی باشد.

روزنامه روسی زبان «نزاویسیمایا گازیتا» در این باره نوشت: مهندسان آمریکایی هم اکنون فرودگاه نظامی در شهر الشدادی را برای استقبال از هواپیماهای سنگین آماده می‌کنند.

در این گزارش به نقل از منابع نظامی دیپلماتیک آمده است: پایگاه نظامی جدید آمریکا در استان حسکه قوی‌تر از پایگاه نظامی روسیه در حمیمیم بوده و چه بسا بزرگترین پایگاه هوایی در سوریه است.

در ادامه آمده است، ایالات متحده آمریکا، انگلستان و فرانسه قصد دارند، در صورت حمله ارتش سوریه به مجموعه‌های مسلح تروریستی که 70 درصد از استان ادلب را در کنترل خود دارند، پایگاه‎های نظامی این کشور را هدف حملات موشکی خود قرار دهند.

آمریکایی‌ها استفاده از سلاح شیمایی را بهانه این حملات قرار می‎دهند و این در حالی است که منابع خبری از تلاش تروریست‌ها در روزهای اخیر برای صحنه‌سازی حملات شیمایی ارتش سوریه به استان ادلب خبردادند.

انتهای پیام

 

captcha