گزارشی از هشتمین روز نهمین دوره طرح اُسوه/ حضور استاد مصری در جمع قاریان طرح «اسوه»
کد خبر: 3741215
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱

گزارشی از هشتمین روز نهمین دوره طرح اُسوه/ حضور استاد مصری در جمع قاریان طرح «اسوه»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شیخ محمد فهمی عصفور، استاد مصری در جمع قاریان عضو طرح «اُسوه» در هشتمین روز طرح حضور پیدا کرد.

به گزارش ایکنا، شامگاه گذشته مصادف با ۲ شهریورماه، شیخ محمد فهمی عصفور، استاد مصری، در جمع قاریان عضو طرح «اُسوه» حضور پیدا کرد.
در این جلسه صمیمانه، استاد عصفور خطاب به قاریان عضو طرح بیان کرد: شکی نیست که شما قاریان ممتاز آینده جمهوری اسلامی ایران هستید. شما قاریان و حافظان عزیز این را بدانید که تلاوت و حفظ قرآن حتی به ۱۰ قرائت مقدمه ورود به دریای بی‌کران علوم و معارف قرآن کریم است. لذا شما که در حال حاضر قاری و حافظ قرآن هستید، می‌بایست نسبت به علوم و معارف قرآن نیز، عالِم باشید.
در ادامه این جلسه، با توجه به برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده، سعی شد از روش سنت اقراء به‌صورت کارگاهی استفاده شود و تعدادی از قاریان عضو در محضر این استاد مصری به تلاوت آیاتی از قرآن کریم بپردازند که این موضوع با توجه به نکات تخصصی که استاد در حوزه مسائل تجوید، اداء و قرائت بیان می‌کند، بسیار مورد توجه قاریان طرح اُسوه قرار گرفت.
در پایان این جلسه، مقرر شد، استاد محمد فهمی عصفور تا پیش از اتمام دوره نهم طرح «اُسوه»، یک‌بار دیگر نیز در جمع قاریان عضو طرح حضور یابد.
موعد قبل از ظهر جمعه، برگزاری کلاس‌های آموزشی صوت و لحن با حضور محسن یاراحمدی، وقف و ابتداء با حضور محمدامیر کسمایی، تجوید و فصاحت با حضور جواد حیدری و وحید مهاجر پاریزی در دستور کار قرار داشت.
پس از آن اعضای طرح «اُسوه» با حضور در مصلی تهران، در نماز عبادی سیاسی جمعه تهران شرکت کردند. شایان ذکر است، قاری این هفته نماز جمعه تهران، امیرعلی یادگاری، عضو گروه «شمس» بود.
بر اساس برنامه روزانه نهمین دوره طرح آموزشی-تربیتی قاریان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم (اُسوه)، در طول روز برنامه‌های مختلفی برای قاریان تدارک دیده شده است که کرسی‌های تلاوت اذانگاهی ظهر و مغرب، برگزاری نمازهای جماعت یومیه، تشکیل جلسات منهاج (نهج‌البلاغه، ادعیه و زیارات) و حلقه‌های گفتمان معرفتی و بصیرتی، ورزش و تفریح، ادامه ضبط اذان، دعا و تلاوت از قاریان عضو از جمله این برنامه‌ها است.


انتهای پیام

captcha