دیدار قاریان طرح «اُسوه» با آیت‌الله جوادی‌آملی
کد خبر: 3742023
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

دیدار قاریان طرح «اُسوه» با آیت‌الله جوادی‌آملی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاریان عضو طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه روز گذشته با سفر به شهرستان دماوند، نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی اقامه کردند و پس از آن از بیانات ایشان بهره‌مند شدند.

به گزارش ایکنا؛ قاریان عضو طرح آموزشی ـ تربیتی اُسوه روز گذشته، پنجم‌شهریورماه، مصادف با میلاد امام هادی(ع) با سفر به شهرستان دماوند، نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی اقامه کردند و پس از آن از بیانات ایشان بهره‌مند شدند.

در این برنامه که با حضور قاریان، مربیان و مسئولان طرح اُسوه، همچنین جمعی از اساتید و دانشجویان علوم دینی همراه بود، آیت الله العظمی جوادی‌آملی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک میلاد حضرت امام هادی(ع) با اشاره به ایام پربرکت ماه ذی‌الحجّه و ولادت پیشوای دهم عالم تشیع امام هادی(ع) با ذکر حدیثی از آن امام همام اظهار کرد: نیمه ماه پربرکت ذی‌الحجه متعلق به حضرت هادی امام دهم(ع) است این بیان نورانی را آن حضرت فرمود: «الدُّنْیا سُوقٌ رَبِحَ فِیهَا قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ؛ دنیا یک بازاری است، یک عده سود می‌برند و یک عده زیان می‌کنند». یک عده عمر می‌دهند در برابر چیزی را می‌گیرند که با این عمرشان با هم آمیخته است. وقتی خداوند اعلام کرد من بیشتر می‌خرم، با من معامله کنید، سرّش این است که عوض و معوّض هر دو را خدا به انسان برمی‌گرداند. اگر کسی با دیگری یعنی با شیطان معامله کرد، عوض و معوض هر دو را او می‌برد. اما اگر با ذات اقدس الهی معامله کردیم این طور نیست که جان ما را بگیرد و چیزی به ما بدهد، اینکه فرمود: «إِنَّ اللّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ»، به این معنا نیست که جان ما را می‌گیرد و در مقابل بهشت به ما می‌دهد! بهشت را به ما داد ما چه کنیم بی‌جان!؟ جان و بهشت را؛ یعنی عوض و معوض هر دو را به ما می‌دهد.
دیدار با آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی، تجربه‌ای بود که برای بیشتر قاریان عضو تاکنون میسر نشده بود. شرکت در نماز جماعت، مجالست، مشاهده و استماع بیانات این عالم ربانی باعث تقویت انگیزه‌های معنوی تمامی اعضای طرح شد، طوری‌که پس از اتمام دیدار و بازدید از مناطق سیاحتی و استراحت در مسیر بازگشت به محل برگزاری دوره نُهم قاریان عضو به تحلیل شخصیت والای این استاد اخلاق می‌پرداختند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha