عید غدیر روز تبیین نظام سیاسی اسلام است
کد خبر: 3742735
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

عید غدیر روز تبیین نظام سیاسی اسلام است

گروه معارف- نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: عید غدیر در حقیقت، روز تبیین نظام سیاسی اسلام است، روز تعیین مسیر است؛ روزی است که پیامبر اکرم(ص) معیارهای یک حکومت دینی را بر محور علی(ع) اعلام می‌فرمایند.

عید غدیر روز تبیین نظام سیاسی اسلام است

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان گفت: عید غدیرخم، عید امامت و ولایت است که از جنبه‌های مختلف معنوی، سیاسی و عرفانی قابل تأمل است.
وی با بیان اینکه جایگاه این واقعه مهم در تاریخ منحصر به‌فرد است، افزود: عید غدیرخم از آن دسته وقایعی است که هیچگاه به فراموشی سپرده نمی‌شود، زیرا پیام‌هایی در آن نهفته است که همیشه نیاز به تکرار دارد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: هر واقعه مهمی، همچون بعثت رسول خدا، عاشورا و غدیرخم، پیام خاص خودش را دارد و پیام روز غدیر، ولایت بود؛ اینکه پیامبر(ص) در آن شرایط سخت و هوای سوزان، مسلمانان را نگه می‌دارند، قطعا برای ابلاغ پیام بسیار مهمی بوده است.
وی ادامه داد: در این روز بزرگ، رسول خدا(ص) پیام ولایت علی(ع) را ابلاغ می‌کنند؛ ولایت نه تنها به معنای علاقمندی و محبت، بلکه به معنای پذیرش زعامت ایشان است.
آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: عید غدیر در حقیقت، روز تبیین نظام سیاسی اسلام است، روز تعیین مسیر است؛ روزی است که پیامبر اکرم(ص) معیارهای یک حکومت دینی را بر محور علی(ع) اعلام می‌فرمایند.
وی افزود: اهل بیت حلقه وصل امت اسلامی با معنویت پیامبر اسلام و دروازه ورود به شهر علم نبی اکرم (ص) هستند و شیعه و سنی معتقدند که روزی فرا می‌رسد که جهان توسط اندیشه خاندان پیامبر (ص) مدیریت خواهد شد و حاکمیت دنیا را اهل بیت بر عهده می‌گیرند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عید بزرگ غدیر از منبع وحی سرچشمه گرفته و یک فرمان الهی است که خداوند در این روز حجتش را بر مردم تمام کرد.

انتهای پیام

captcha