روند برخورد با مفسدان اقتصادی تسریع یابد/ خورشید غدیر همچنان نورافشانی می‌كند
کد خبر: 3742846
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
رضوی اردكانی:

روند برخورد با مفسدان اقتصادی تسریع یابد/ خورشید غدیر همچنان نورافشانی می‌كند

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت شیراز از قوه قضائیه درخواست كرد با مفسدان اقتصادی سریع، قاطعانه و محكم برخورد كند تا مردم به این نظام امیدوار شوند.

روند برخورد با مفسدان اقتصادی تسریع یابد/ خورشید غدیر همچنان نورافشانی می‌كند

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 9 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به تداوم تحریم‌های دشمنان بعد از برجام اشاره كرد و گفت: جنگ امروز جنگ اقتصادی است چنانچه مشاهده كردیم كه تحریم‌های آمریكا همچنان بعد از برجام ادامه دارد.
وی با بیان اینكه بدعهدی آمریكا مطلب جدیدی نیست، افزود: در گذشته اشتباه مسئولان ما این بود كه به برجام و آمریكا امید داشتند و اكنون هم امیدشان به اروپاست در حالی كه همه این‌ها یكی هستند.
رضوی اردكانی این نكته را یادآور شد كه تعامل با كشورهای دیگر خوب است اما نباید به آن‌ها امید بست و تمام كارها را به تصمیمات آن‌ها گره زد بلكه باید به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی كشورمان توجه كرده و به آن‌ها تكیه كنیم.
امام جمعه موقت شیراز با تأكید بر اینكه ایران كشور فقیری نیست و از همه لحاظ دارای ظرفیت‌های متعددی است، بر لزوم بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت‌ها تأكید كرد و گفت: البته همه این‌ چیزها نیازمند مدیریت انقلابی و جهادی است.
وی، مسئله سوء مدیریت و فساد را از جمله موانع استفاده از ظرفیت‌های كشور برشمرد و گفت: به گفته رئیس قوه قضائیه 315 مفسد فی‌الارض دستگیر و چند شعبه ویژه رسیدگی به فساد تشكیل شده است اما باید همچنان مبارزه با فساد ادامه داشته باشد.
رضوی اردكانی از مسئولان قوه قضائیه درخواست كرد كه با مفسدان اقتصادی سریع، قاطعانه و محكم برخورد كند تا مردم به این نظام امیدوار شوند و ادامه داد: مسامحه و طولانی شدن روند مجازات این مفسدان نتیجه‌ای جز یأس مردم را در پی ندارد.
امام جمعه موقت شیراز در ادامه با یادآوری احكام اسلام برای مقابله با احتكار و احتكارگران گفت: كسانی كه در این شرایط اقتصادی آذوقه و قوت مردم را احتكار می‌كنند در حقیقت مفسد فی‌الارض هستند و همه در برابر این‌ها مسئول هستند كه باید با آنان برخورد كرده و به مسئولان مربوطه گزارش كنیم.
وی ادامه داد: این مفسدان فی‌الارض در حقیقت با این كارشان می‌خواهند انقلاب اسلامی را از پای درآورند و مردم را آزار و اذیت كنند اما اشتباه می‌كنند زیرا درخت تنومند انقلاب اسلامی پابرجاست و ملت ایران هم دست از خون شهدا و آرمان‌های امام و شهدا برنمی‌دارند.
رضوی اردكانی تأكید كرد كه مردم برای این نظام و انقلاب شهید داده و اجازه نخواهند داد به دست 4 مفسد اقتصادی، بنیان آن خراب شود.
امام جمعه موقت شیراز در عین حال این نكته را یادآور شد كه كسانی كه فساد اقتصادی می‌كنند دولتی‌ها نیستند بلكه در داخل مردم هم افرادی وجود دارند كه از این شرایط اقتصادی برای پر كردن جیب خودشان سوءاستفاده كرده و انواع مایحتاج مردم را احتكار می‌كنند.
وی باز هم از قوه قضائیه درخواست كرد كه با كسی تعارف نكند و با مفسدان اقتصادی محكم و قاطعانه برخورد كند و روند مجازات این افراد را گزارش دهد تا مردم خود شاهد این ماجرا باشند.
رضوی اردكانی گفت: البته هر مسئولی هم كه خیانت كرده باید مجازات شود زیرا این انقلاب به سادگی به دست نیامده است و مردم منتر هستند كه مفسدان مجازات و عدل اسلامی برقرار شود.
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریك فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: دست‌های بسیاری در طول تاریخ برای پنهان كردن واقعه غدیر در كار بود و امروز هم در كار است اما خورشید غدیر همچنان نورافشانی می‌كند و با مجاهدت ائمه این نورافشانی همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha