استقبال وزیر نیرو از پیشنهاد مولوی عبدالحمید برای حل مشکل آب هیرمند
کد خبر: 3743867
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

استقبال وزیر نیرو از پیشنهاد مولوی عبدالحمید برای حل مشکل آب هیرمند

گروه اجتماعی ـ وزیر نیرو از پیشنهاد امام جمعه اهل سنت زاهدان در مورد حل مشکل آب‌های مرزی جنوب شرقی کشور از طریق گفت‌وگوهای مردمی استقبال کرد.

استقبال وزیر نیرو از پیشنهاد مولوی عبدالحمید برای حل مشکل آب هیرمند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از پانا، وزیر نیرو از پیشنهاد امام جمعه اهل سنت زاهدان در مورد حل مشکل آب‌های مرزی جنوب شرقی کشور از طریق گفت‌وگوهای مردمی استقبال کرد.
رضا اردکانیان در خصوص حل مشکل آب‌های مرزی کشور و پیشنهاد مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل برخی مشکلات به ویژه در مورد آب هیرمند که از معضلات منطقه است، گفت: ما از هر اقدامی که کمک کند تا بتوانیم حق‌آبه‌های خود را از کشور همسایه افغانستان دریافت کنیم حتما استقبال می‌کنیم.
وزیر نیرو ادامه داد: البته به طور رسمی وزارت‌ امورخارجه مسئول پیگیری و اجرای معاهده بین ایران و افغانستان برای دریافت حق‌آبه‌ است.
وی با بیان اینکه امیدواریم خشکسالی و کم آبی ما در مناطق مرزی به ویژه در جنوب شرق کشور مورد توجه باشد، افزود: برای حل مشکل کم آبی در جنوب شرقی کشور نیازمند این هستیم که کشور افغانستان هم به تعهدات خود عمل کند.
اردکانیان در مورد گلایه امام جمعه اهل سنت زاهدان در مورد بی‌مهری‌های صورت گرفته در حل این مشکل گفت: اگر گزارشی در این زمینه وجود داشته باشد بررسی می‌کنیم و از راهکار مناسب برای حل این مشکل استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha