استقبال عراقی‌ها از مکتوبات ایرانی نمایشگاه کربلا
کد خبر: 3756315
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

استقبال عراقی‌ها از مکتوبات ایرانی نمایشگاه کربلا

گروه بین‌الملل ـ استقبال چشمگیر عراقی‌ها از غرفه رایزنی فرهنگی کشورمان و درخواست چاپ و ترجمه آثار امام(ره) و مقام معظم رهبری از نکات قابل توجه نمایشگاه کتاب «تراتیل سجادیه» کربلا بود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ نمایشگاه کتاب پنجمین جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» کربلا، (9 مهرماه) با حضور  70 ناشر از 7 کشور از جمله ایران به همت آستان مقدس امام حسین (ع) در منطقه بین‌الحرمین آغاز به کار کرد.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در راستای ترویج و عرضه گفتمان انقلاب اسلامی، ارائه آرا و افکار حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در عراق، حضور و مشارکت مؤثر در این نمایشگاه را در دستور کار خود قرار داد.

استقبال چشمگیر عراقی‌ها از غرفه رایزنی فرهنگی کشورمان و درخواست چاپ و ترجمه آثار امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از جمله نکات مهم و قابل توجه نمایشگاه کتاب پنجمین جشنواره بین‌المللی «تراتیل سجادیه» کربلا بود.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از 360 عنوان کتاب در حوزه‌هایی چون فقه و اصول، سیره اهل بیت (ع)، تاریخ، ایران‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، جغرافیا، فرهنگی و هنر، سیره و اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این نمایشگاه مشارکت فعال داشته است.

گفتنی است؛ در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان مردم عراق با توجه به ساختار جمعیتی جوان این کشور و همچنین شمار بالای جمعیت شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از اقدامات و ابزارهای بسیار مفید در این زمینه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

captcha