اربعین تداوم‌بخش نهضت حسینی است
کد خبر: 3757622
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

اربعین تداوم‌بخش نهضت حسینی است

گروه اجتماعی - استاد سابق دانشگاه اصفهان گفت: اربعین تداوم‌بخش نهضت حسینی می‌باشد و پیام آن این است که اگر ما در کربلا و در آن زمان نبودیم وعلیه ظلم وستم و بی‌عدالتی قیام نکردیم، امروز با برگزاری مراسم اربعین آمادگی خود را اعلام می‌کنیم و آماده‌ایم تا با ظلم، ستم و بی‌عدالتی مبارزه کنیم.

اربعین تداوم‌بخش نهضت حسینی است

فضل‌الله صلواتی، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: توجه به اربعین به این معناست که ما شهادت را فراموش نکرده‌ایم و یاد کسانی که باعث تقویت اندیشه آزادگی و عدالت‌پروری شدند و با ظلم مبارزه کردند، همچنان زنده است.
وی افزود: اربعین تداوم‌بخش نهضت حسینی می‌باشد و پیام آن این است که اگر ما در کربلا و در آن زمان نبودیم وعلیه ظلم وستم و بی‌عدالتی قیام نکردیم، امروز با برگزاری مراسم اربعین آمادگی خود را اعلام می‌کنیم و آماده‌ایم تا با ظلم، ستم و بی‌عدالتی مبارزه کنیم و به میدان جهاد برویم و با تلاش و فعالیت، ستمکاران روزگار را رسوا سازیم.
استاد سابق دانشگاه اصفهان گفت: برای بهتر برگزار شدن مراسم اربعین نباید فقط به ظاهر موضوع اکتفا کنیم، بلکه باید به عمق قضیه هم توجه کرد. باید بدانیم فرهنگ و پیام و مکتب امام حسین برای جهان انسانیت چه بوده است. پیام امام حسین از قیام، فقط کشته شدن و گنبد و بارگاه و زائر داشتن نبوده، بلکه پیام ایشان عدالت‌خواهی و طرفداری از انسانیت و ایمان بوده است.
صلواتی ادامه داد: اصل و محور اساسی باید توجه به باطن اهداف امام حسین باشد و این جنبه طریقی دارد و راهی است که ما را به دوست می‌رساند. مردم و جوانان دنیا باید با دیدن فیلم‌ها و تصاویر این مراسم، به دنبال چرایی این حرکت بروند و بدانند این یک برنامه ضدظلم و ضدستم در دنیاست و این جماعت آمادگی خود را برای براندازی ستم‌ها و مبارزه با کشت‌وکشتار بیهوده اینگونه اعلام کند تا قانون‌مداری و اخلاق در تمام دنیا حاکم شود و امام حسین محور این اندیشه‌ها و افکار است. در زمان صدام، مانع برگزاری مراسم اربعین می‌شدند ولی خواسته آن‌ها محقق نشد.

وی افزود: یکی از آفت‎های دیگری که مراسم اربعین را تهدید می‌کند، این است که به جای باطن، فقط به ظاهر اکتفا شود و فقط به راهپیمایی توجه شود. در صورتی که باید با رفتن به کربلا، حسینی شد و از دروغ و ریا و نفاق و فساد دوری کرد، در واقع باید از ظاهر به باطن رجوع کنیم.
انتهای پیام

captcha