استناد به قرآن برای تبیین صلح طلبی اسلام در سمینار الازهر
کد خبر: 3758335
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

استناد به قرآن برای تبیین صلح طلبی اسلام در سمینار الازهر

گروه بین‌الملل ـ رئیس‌جمهور سابق مونته‌نگرو در سمینار بین‌المللی «اسلام و غرب» مرکز اسلامی الازهر در مصر برای تبیین چهره صلح طلب اسلام به قرآن و سیره نبوی استناد کرد.

استناد به قرآن برای تبیین صلح طلبی اسلام در سمینار الازهربه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العین؛ «فیلیپ وویانویچ»، رئیس‌جمهور سابق مونته‌نگرو دیروز(30 مهرماه) در جریان سخنرانی خود در نخستین روز این سمینار گفت: اصول و مبانی فرهنگ و تمدن اسلامی، مبتنی بر پرهیز از خشونت و احترام به دیگران است.
 
وی با اشاره به مضمون آیه 32 سوره مائده «مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً: هر کس، انسانی را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روی زمین بکشد، چنان است که گویی همه انسان‌ها را کشته است» افزود: رسالت اسلام در قرآن و همچنین سیره حضرت محمد(ص) به ما آموخته است که هر کس، شخصی را به قتل برساند، در حقیقت همه مردم را به قتل رسانده است.
 
وویانویچ در ادامه تصریح کرد: رسالت و پیام ادیان الهی ممکن است در نتیجه فهم اشتباه پیروان آن، مورد سوء‌استفاده قرار گیرد و این همان چیزی است که در دین اسلام اتفاق افتاده است.

 وی از جامعه مسلمانان خواست با عمل به آموزه‌های اسلامی با این سوءاستفاده‌ها و تحریفات مقابله کرده و با تروریسم مبارزه کنند.
 
همچنین در این سمینار «ایو لترم»، نخست‌وزیر سابق بلژیک بر ضرورت تقویت همکاری بین اسلام و غرب تأکید کرد.
 
«رجب میدانی» رئیس جمهور سابق آلبانی نیز طی سخنانی گفت: این سمینار بسیار حائز اهمیت است و باعث همزیستی مسالمت‌آمیز بین جوامع می‌شود.
 
گفتنی است، سمینار بین‌المللی «اسلام و غرب» به همت کتابخانه جدید الازهر و با نظارت این مرکز اسلامی و شورای حکمای مسلمان از 30 مهرماه در مصر آغاز شده است و به مدت سه روز ادامه دارد.
استناد به قرآن برای تبیین صلح طلبی اسلام در سمینار الازهر
 
انتهای پیام
 

 
captcha