میزبانی موکب مردمی امام رضا(ع) تبریز از زائران ترکیه‌ای و آذربایجانی
کد خبر: 3758506
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

میزبانی موکب مردمی امام رضا(ع) تبریز از زائران ترکیه‌ای و آذربایجانی

گروه اجتماعی- مسئول موکب مردمی امام رضا(ع) تبریز گفت: این موکب به‌صورت مردمی و خودجوش از سه سال پیش در ایام اربعین در راستای خدمت رسانی به زائران در تبریز مستقر می‌شود و به میزبانی از زائرانی که از کشورهای ترکیه و آذربایجان عازم زیارت اربعین می‌شوند، می‌پردازد.

میزبانی موکب مردمی امام رضا(ع) تبریز از زائران ترکیه‌ای و آذربایجانی

حجت‌الاسلام حسن شعبانی، مسئول موکب مردمی امام رضا(ع) تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: موکب مردمی امام رضا(ع) به‌صورت مردمی و خودجوش از سه سال پیش در ایام اربعین در راستای خدمت رسانی به زائران در تبریز مستقر می‌شود و به میزبانی از زائرانی که از کشورهای ترکیه و آذربایجان عازم زیارت اربعین می‌شوند، می‌پردازد.

وی با اشاره به ضرورت خدمت‌رسانی شایسته به زائران حسینی، اظهار کرد: این موکب مردمی با ارائه‌ غذای گرم و سرد و همچنین فراهم کردن مکان استراحت و اجرای برنامه‌های فرهنگی در خدمت زواری است که از این مسیر عبور می‌کنند.

حجت‌الاسلام شعبانی، با بیان این‌که این موکب مردمی امام رضا(ع) در مسجد النبی(ص) واقع در سه راهی فرودگاه تبریز مستقر است، افزود: اصل قضیه پیاده روی اربعین در راستای همگرایی جهان اسلام و به ویژه پیروان مکتب اهل بیت(ع) بوده و زائران حسینی از هر کشور و از هر مسیری که عبور می‌کنند، دل‌هایشان را به یکدیگر نزدیک کرده و شور حسینی می‌آفرینند.

مسئول موکب مردمی امام رضا(ع) تبریز با بیان این‌که در آذربایجان‌شرقی سه موکب مردمی در نقاط مختلف استان در ایام اربعین مستقر شده و به زوار حسینی خدمت رسانی می‌کنند، تاکید کرد: موکب مردمی امام رضا(ع) تنها موکب مردمی مستقر در تبریز است که با توجه به حجم زوار در این مسیر کفایت می‌کند.

وی بیان کرد: موکب‌های اربعینی همانگونه که توانسته‌اند فضای شورآفرینی در مسیر کربلا ایجاد کنند، طی دو سال اخیر در داخل ایران اسلامی نیز به راه افتاده و به زوار اربعینی خدمت رسانی می‌کنند؛ معتقدم این حرکت‌ها هر ساله پربارتر شده و برکات اجتماعی و فرهنگی بسیاری در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام شعبانی، با بیان این‌که خدمت رسانی موکب امام رضا(ع) به جهت این‌که امسال در مسیر خوبی قرار گرفته است، بیشتر به چشم می‌خورد، تاکید کرد: این موکب طی سه سال متوالی در ایام اربعین مستقر شده و به خدمت‌رسانی از زوار حسینی می‌پردازد.

این کارشناس مسایل مذهبی در ادامه به اهمیت پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: در کنار تمامی برکات معنوی پیاده‌روی اربعین، قطعا این حرکت قدرت نمایی جهان تشیع در مقابل دشمنان است و این تجمع میلیونی که طبق تخمین‌ها گاها 30 الی 40 میلیونی نیز می‌شود فرصتی برای انسان‌های آزاده در سراسر دنیا به وجود می‌آورد تا متوجه جهان تشیع شده و تحقیق و بررسی کرده و به شناخت بهتری برسند.

انتهای پیام

captcha