پیاده‌روی اربعین؛ نقطه یأس استکبار جهانی/ زیارت امام حسین(ع) سیر الی‌الله است
کد خبر: 3758874
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
آیت‌الله دستغیب عنوان کرد:

پیاده‌روی اربعین؛ نقطه یأس استکبار جهانی/ زیارت امام حسین(ع) سیر الی‌الله است

گروه اجتماعی ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی را نقطه یأس و ناامیدی برای استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیزم توصیف کرد که موجب فنا رفتن توطئه‌های آنان می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، ۴ آبان‌ماه با اشاره به آثار و برکات پیاده‌روی اربعین گفت: زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حقیقت تعظیم شعائر الهی را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه عظمت و شکوه راهپیمایی اربعین در استحکام پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی موثر است، گفت: از سوی دیگر در مقابل توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان، خصوصاً استکبار جهانی؛ آمریکا و صهیونیزم بدون تردید این یک نقطه یاس و ناامیدی است و باعث فنا شدن و به باد رفتن توطئه‌های آن‌هاست، خصوصاً در این موقعیتی که آن‌ها به خیال خام خودشان کمر همت بسته‌اند که به این نظام مقدس ضربه وارد کنند.

آیت‌الله دستغیب ادامه داد: بعد از چهل سال تلاش، صبر، فداکاری و ایثار از ناحیه مردم خوب، وفادار و فداکار ایران اسلامی، این راهپیمایی بزرگ تاثیر گذار است و امیدواریم خداوند متعال همه زائرین اربعین را به سلامت به مقصد برساند و بازگرداند، در حالیکه حوائجشان برآورده شده باشد و اِن‌شاءالله آثار و برکاتش نصیبشان شود.

وی با بیان اینکه سعادت بزرگی نصیب جمعیت ملیونی شرکت‌کننده در راهپیمایی اربعین شده است که بالاترین اجتماع در سرتاسر کره زمین است، افزود: عنایت و لطف الهی در بروز و ظهور عظمت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب و یاران آن حضرت است.

آیت‌الله دستغیب با تصریح اینکه برای این زیارت آثار بسیاری ذکر شده، گفت: هر گامی که بر می‌داریم یک حسنه دارد و محو یک سیئه است و یک درجه و قس علی هذا؛ که بسیار در روایات به طور مفصل پیرامون ثواب آن ذکر شده است، مخصوصا پیاده رفتن برای زیارت حضرت سیدالشهدا ابا عبدالله الحسین(ع).

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به راه‌اندازی موکب حضرت احمدبن موسی(ع) گفت: چندسال هست در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) که از نوادگان اباعبدالله الحسین(ع) و فرزند حضرت موسی بن جعفر(ع) هستند، دفتری به نام موکب حضرت احمدبن موسی(ع) و اربعین ایجاد شده که برکات بسیار داشته است و به تدریج هیئت امنایی برای این موکب با حضور چهره‌های شاخص شیراز بلکه استان فارس تعیین شده و بنا شده است کلیه کسانی که از مسیر‌های مختلف استان فارس حرکت می‌کنند، تحت نام مبارک حضرت احمدبن موسی(ع) باشند.

وی با یادآوری اینکه موکب در کربلای معلی برپا شده است، گفت: امسال بهتر از سال گذشته این مهم انجام شده است و همچنین در شلمچه هم موکب دیگری به نام حضرت احمدین موسی شاهچراغ(ع) برای زائرین امام حسین(ع) در اربعین برپا شده که آماده ارائه هرنوع خدمت در حد امکانات هستند.

آیت‌الله دستغیب بیان کرد: در شیراز هم در اطراف حرم، موکب امین ولایت برای کسانی که در اربعین برای زیارت حضرت شاهچراغ(ع) این امامزاده عظیم‌القدر مشرف می‌شوند تشکیل شده که در واقع برای جاماندگان و آرزومندان اربعین است.

رئیس جامعه روحانیت شیراز در ادامه با اشاره به تجمع بزرگ اربعین حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و راهپیمایی این روز در شیراز گفت: در روز اربعین در شیراز از چند نقطه به سمت حرم مطهر راهپیمایی برگزار می‌شود. همچنین برای خدام آستان مقدس، پرداخت کمک هزینه‌هایی جهت تشرف به کربلای معلی در نظر گرفته شده و امیدواریم امسال بهتر از سال‌های قبل، هم در موکب حضرت احمدبن موسی (ع) در مرز شلمچه و هم در کربلا در جایی که نزدیک به حرم مطهر هست، به زائران خدمات رسانی شود.

وی با بیان اینکه برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این راهپیمایی همه بسیج شده‌اند، گفت: هم کسانی که از آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) اعزام شده‌اند و هم کسانی که از نقاط مختلف و شهرستان‌های گوناگون عهده‌دار این خدمت بسیار ارزشمند و ذی قیمت به زائران هستند.

مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز گفت: زیارت قبر امام حسین(ع)، برای زائران علاوه بر آنکه همه آن مقامات و درجات را از لحاظ شخصی دریافت می‌کنند، حقیقتاً یک دوره تربیتی معنوی و از لحاظ شعائر اسلامی سیر الی‌الله است و اینکه حقیقتاً ایرانیان و محبان و دوستداران و هم زائرانی که از خارج ایران به این زیارت می‌آیند، در حقیقت تعظیم شعائر الهی را انجام می‌دهند که این نشانه تقوای قلوب است.

انتهای پیام

captcha