
علی محمد اسماعیلی، رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی، در گفتوگو با
ایکنا؛ با اشاره به اهمیت پرداختن به اقدامات چهل ساله رسانههای انقلاب اسلامی، گفت: ما در طول چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که امسال هم در سالروز چهلمین سال آن قرار داریم، قطعا دستاوردها و تجربیات بسیار خوبی را در حوزه رسانههای مختلف از جمله: مکتوب، شنیداری و دیداری داشتهایم؛ لذا تصمیم به برگزاری نشستهایی را با این محور گرفتیم. این سلسله نشستها در پی این است که این تجربیات گردآوری و مستندسازی شود و در اختیار مدیران و دستاندرکاران و همچنین نسل بعد از عزیزانی که امروز در خط مقدم رسانه فعالیت میکنند قرار داده شود.
وی با بیان اینکه ما تجربیات گرانقدری از دوران دفاع مقدس در حوزه رسانه داشتهایم، افزود: ما فراز و نشیبهای بسیاری را در این چهل سال داشتهایم و نباید اجازه دهیم که تجربیات حوزه رسانه به دست فراموشی سپرده شود. در این ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب گذشته است، خبرنگاران زیادی بودند که با حضور خود در میدانهای مختلف از دفاع مقدس گرفته تا سختترین وقایع، تلاش کردند تا شیطنتهای رسانهای دشمنان را مدیریت کنند؛ بنابراین و در این ۴۰ نشست، میخواهیم از تجربیات دوستان رسانهای استفاده کنیم.
رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی اضافه کرد: متاسفانه بین اساتید حوزه مدیریت رسانه و کسانی که در این صف کار میکنند، فاصله وجود دارد که این فاصله خسارتبار است؛ بنابراین باید آنان را کنار هم جمع کنیم و از تجربیاتشان استفاده کنیم. امیدواریم که بتوانیم این سلسله نشستها را به خوبی برگزار کنیم.
اسماعیلی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از نشستهای ما با موضوعیت فضای مجازی برگزار میشود، تصریح کرد: امروز اکثر رسانههای موجود راهشان را به سمت فضای مجازی پیدا کردهاند و جایگاهی را در فضای مجازی برای خودشان تعریف کردهاند. به طوری که خیلی از مردم ما اخبار و روزنامههای خودشان را در فضای مجازی میخوانند و حتی برنامههای رادیو و تلویزیونی را هم از طریق فضای مجازی دنبال میکنند بر همین اساس جا دارد که ما دقت و موشکافی بیشتری نسبت به مسائل فضای مجازی و ظرفیتهای آن داشته باشیم.
امروز دنیای حرفهایهاست
وی ارزیابی خود را از وضعیت فعلی شبکههای اجتماعی و رسانه در قبال تبلیغ و ترویج مبانی انقلاب اسلامی در جامعه گفت: امروز دنیای حرفهایهاست و بهخصوص در حوزه رسانه ما رقبای سرسختی داریم که تکنولوژیهای نوین به کمک رسانه آمده است و باعث شده که رقبای ما بتوانند از فرصتها به بهترین شکل استفاده کنند و اگر ما در حوزه این تکنولوژیها و تجربیاتی که امروز در دنیا وجود دارد غفلت کنیم طبیعتا مخاطب ما جذب فضای رقابتی میشود که دشمن آن را تعریف کرده و به سمت آن گرایش پیدا میکند.
رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی اضافه کرد: نمیشود به شکل دقیق و خطکشی شده اعلام کنیم که وضیعت در حوزه رسانه و اقدامات انجام شده خوب و یا بد است؛ اما نکته مهم این است که ما طیف وسیعی از رسانهها را داریم که در این طیف برخیها خوب و موفق عمل کردهاند و برخی دیگر هم عملکرد ضعیفی داشتهاند، اما در مجموع نمره قبولی را به عملکرد رسانهای کشور میدهم.
انتهای پیام