اربعین؛ کانون دیپلماسی فرهنگی جهان تشیع
کد خبر: 3759318
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

اربعین؛ کانون دیپلماسی فرهنگی جهان تشیع

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: راهپیمایی اربعین شکوه حضور جمعیت شیعه از ۴۰ کشور جهان است که این حضور کانون دیپلماسی فرهنگی جهان تشیع به حساب می‌آید.

اربعین؛ کانون دیپلماسی فرهنگی جهان تشیع

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز عصر روز گذشته، 5 آبان در شصت‌و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه یکی از راهبردهای استکبار برای مهار تشیع گسترش اسلام هراسی و ایران هراسی است گفت: هیچ واقعه تاریخی و آموزه دینی را نمی‌توان مثال زد که بتواند محبان اهل بیت را از سراسر جهان دور هم جمع کند.
وی افزود: استکبار جهانی برای دورکردن ملت عراق از مردم ایران در تلاش است که با ایجاد نگرانی‌ها بین شیعیان، اسلام هراسی و ایران هراسی را گسترش دهد.
وی با بیان اینکه آمریکا تلاش دارد برای استقرار نیروهای خود در عراق دوستی دولت ایران و عراق را تهدید جلوه دهد تصریح کرد: دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی، تضعیف دولت شیعه عراق، تقویت مخالفان برای تجزیه عراق، تبلیغ داعش بعنوان نماد اسلامیت از جمله اهداف استکبار برای مهار تشییع و کاهش دوستی ایران و عراق است.
حجت‌الاسلام آل هاشم، با اشاره به سفر خود به منطقه شلمچه برای بازدیدهای موکب‌های اربعین گفت: این راهپیمایی امنیت آور مظهر اقتدار و عظمت اسلام و شیعیان است بطوریکه همراه با خیل عظیم مشتاقان زیارت عتبات عالیات از ایران حضور زائران جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان در مرز شلمچه شکوه و جلوه خاصی داشت.
امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی در دهم آبان‌ماه گفت: آیت الله سید محمدعلی قاضی طباطبایی طلایه دار شهدای محراب است که نقش بسیار مهمی در هدایت مبارزات مردم آذربایجان علیه رژیم پهلوی داشت.
انتهای پیام

captcha