اربعین؛ پاسداشت جاهلیت مبارزه با جاهلیت همیشگی
کد خبر: 3759953
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

اربعین؛ پاسداشت جاهلیت مبارزه با جاهلیت همیشگی

گروه اجتماعی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اربعین را باید هر روز پاس بداریم چون که هنوز جهالت است و اربعین پاسداشت جاهلیت مبارزه با جاهلیت همیشگی است، اربعین هم باید همیشگی باشد.

اربعین؛ پاسداشت جاهلیت مبارزه با جاهلیت همیشگی

ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اربعین را باید هر روز پاس بداریم چون که هنوز جهالت است و اربعین پاسداشت جاهلیت مبارزه با جاهلیت همیشگی است، اربعین هم باید همیشگی باشد.
وی، ضمن بازگو نمودن اربعین به عنوان پاسداشت مبارزه با جاهلیت افزود: اربعین، پاسداشت مبارزه با جاهلیت است. جاهلیتی که هرگز نمی میرد و از بین نمی‌رود.
وی، با استناد به آیه 133 سوره آل عمران خاطرنشان کرد: دراین آیه می خوانیم: و بشتابید به سوی مغفرت پروردگار خود و به سوی بهشتی که پهنای آن همه آسمانها و زمین را فرا گرفته و مهیّا برای پرهیزکاران است.
لایقی، ادامه داد: اربعین یادآور جریانی است که این جریان تا روز قیامت پرفروغ خواهد ماند و تجلی گاه این حقیقت است که حق می‌ماند و باطل می رود.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: اربعین بزرگداشت مقدس ترین حادثه خونین تازیخ است.
وی با اشاره به فرموده امام رضا(ع) افزود: ثامن الحجج امام رضا(ع) می فرمایند: هرکس قبر امام حسین(ع) را در کنار رود فرات زیارت کند، مانند کسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است.
لایقی، اربعین را نشانگر ظرفیت ائمه اطهار دانست و تاکید کرد: اربعین نشانگر ظرفیت ائمه اطهار برای مدیریت جامعه جهانی است.

انتهای پیام

captcha