بهره‌مندی ۴۹ هزار دانش‌آموز یزدی از طرح «داناب»
کد خبر: 3760555
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

بهره‌مندی ۴۹ هزار دانش‌آموز یزدی از طرح «داناب»

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان یزد گفت: طرح داناب از آذرماه سال گذشته آغاز و تاکنون ۴۹ هزار و یکصد دانش‌آموز در ۳۲۷ دبیرستان و در ۱۴ منطقه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

بهره‌مندی 49 هزار دانش‌آموز یزدی از طرح «داناب»

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا دهقانی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان یزد و نماینده مشاور در طرح داناب 10 آبان در نشست مشترک جوادیان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با روسای مناطق در خصوص هماهنگی اجرای طرح داناب، با ارائه گزارشی از این طرح اظهار کرد: طرح داناب از آذرماه سال گذشته آغاز و تا شهریور سال جاری، 49 هزار و 100 دانش آموز را در 327 دبیرستان و در 14 منطقه تحت پوشش قرار داد.
دهقانی ادامه داد: اطلاع رسانی و تشریح برنامه های تعیین شده داناب برای دانش آموزان از طریق چهارکتاب، لوح فشرده، پوستر، اینفوگرافیک و ساخت کلیپ به مدارس و دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم بود و در هرپایه ای یک ناجی آب مشخص شد .
وی افزود: سخنرانی مراسم صبحگاهی، سخنرانی جلسات اولیا و مربیان، برگزاری جشن آب، اردوهای دانش آموزی و برگزاری مسابقات فرهنگی- هنری در رشته های عکاسی، مقاله، روزنامه دیواری و ایده فیلم، از برنامه های ترویجی امسال بود که در سال آینده با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت.
محمدمهدی جوادیان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح داناب و برگزاری نشست با بهره برداران و ذینفعان حوزه آب، از برنامه های ضروری در راستای فرهنگسازی مدیریت مصرف آب است که طرح غیرفیزیکی و ناملموس به شمار می آید و قابلیت اندازه گیری و ارائه آمار و ارقام در نتایج آن وجود ندارد اما تاثیرات آن در فرآیند طولانی مدت مشخص خواهد شد.
جوادیان زاده با بیان اینکه آگاهی های جدید در دانش آموزان نباید متضاد با آگاهی های گذشته و مدیریت مصرف آب شود، گفت: در بسیاری از موارد به دلیل اینکه مطرح می شود بیشترین بخش مصرف آب در حوزه کشاورزی است، صرفه جویی در مصرف آب شرب نادیده گرفته می شود در حالی که دانش آموزان باید بدانند که بهترین کیفیت آب در بخش شرب و صنعت است و تمام بخش های مصرف آب به صرفه جویی نیاز دارد.
وی با تاکید بر ضرورت تعیین رابط ادارات شهرستان در طرح داناب، خواستار تفکیک ارزیابی برای هر شهرستان به صورت جداگانه و مشارکت بیشتر روسای مناطق در اجرای برنامه ها شد.
سیدعلیرضا کربلایی اکرمی، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد نیز اظهار کرد: هدف اجرای طرح داناب افزایش سواد دانش آموزان در حوزه آب است و ارزیابی موفقیت طرح داناب نباید تنها به نتیجه گیری از مسابقات محدود شود .
کربلایی اکرمی اضافه کرد: ارائه الگوی عملی به دانش آموزان در خصوص مفاهیمی نظیر شیوه های نوین آبیاری می تواند به یادگیری بیشتر و عدم فراموشی مطالب منجر شود.
وی تربیت معلمانی برای آموزش در زمینه آب و مدیریت مصرف، همچنین معرفی دانش آموزان ایده پرداز به صدا و سیمای استانی و ملی را از دیگر برنامه های موثر در فرهنگسازی و اجرای موفق طرح داناب در مدارس دانست.
یادآور می شود در پایان این نشست، حاضران به بیان دیدگاههای خود و تبادل نظر پیرامون برگزاری نشست ها و طرح داناب پرداختند.

انتهای پیام

captcha