ایجاد اشتغال پایدار برای 1500 نخبه و فارغ‌التحصیل کارآفرین یزدی
کد خبر: 3760989
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶

ایجاد اشتغال پایدار برای 1500 نخبه و فارغ‌التحصیل کارآفرین یزدی

گروه اجتماعی- رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: تاکنون برای حداقل یک هزار و 500 نفر از نخبگان و فارغ التحصیلان کارآفرین استان اشتغال پایدار ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال پایدار برای 1500 نخبه و فارغ‌التحصیل کارآفرین یزدی

به گزارش ایکنا از یزد، داریوش پورسراجیان، رئیس پارک علم و فناوری یزد 12 آبان ماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: در حال حاضر 264 شرکت فناور در 10 نهاد فناوری وابسته به پارک مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد یکی از سه پارک برتر ملی و 10 پارک برتر منطقه ای است، حمایت از ایجاد، رشد و توسعه بیش از 851 هسته و موسسه فناور را یادآور شد.
پورسراجیان با اشاره به نخبه پروری در این استان بر فراهم آوری زمینه و بستر لازم برای فعالیت نخبگان تاکید کرد و گفت: تاکنون برای حداقل 1500 نفر از نخبگان و فارغ التحصیلان کارآفرین استان اشتغال پایدار ایجاد شده که 40 درصد از این اشتغال در برنامه چهارم توسعه پارك محقق شد.
وی ایجاد اولین مرکز نوآوري کشور در سال 1383، ایجاد دفتر مالکیت فکري به عنوان مرجع منطقه اي ارزیابی علمی اختراعات از سال 1388 و تایید بیش از 200 اختراع، برگزاري 13 دوره جشنواره ملی ایده هاي برتر و هشت دوره مسابقات ابتکارات و نوآوري دانش آموزي و انجام مطالعات ایجاد راه اندازي نخستین منطقه ویژه علم و فناوري در کشور را از دیگر دستاورهاي پارك علم و فناوري یزد برشمرد.
رئیس پارک علم و فناوری یزد از ایجاد اولین صندوق پژوهش و فناوري کشور در سال 83 با هدف ارائه انواع خدمات و تسهیلات مالی- اعتباري خبر داد و تصریح کرد: این صندوق تاکنون در قالب 3 هزار و 50 طرح فناوری، 722 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است.
وی میزان صادرات در یک سال گذشته را 292 هزار و 300 دلار اعلام کرد و گفت: با توجه به اقدامات مثبت و منفی، تحریم‌ها بلافاصله اثرگذار نیست و زمان می‌برد اما سعی کرده‌ایم با توجه به مزیت‌ها و چالش‌ها جهت‌گیری‌های تخصصی را تعیین کنیم.

انتهای پیام

captcha