از افتتاح ۳ کتابخانه عمومی تا ارائه اینترنت رایگان در هفته کتاب فارس
کد خبر: 3761996
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

از افتتاح ۳ کتابخانه عمومی تا ارائه اینترنت رایگان در هفته کتاب فارس

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در تشریح برنامه‌های هفته کتاب این استان از افتتاح ۳ کتابخانه عمومی و تجهیز ۶۰ کتابخانه عمومی این استان به اینترنت رایگان بیسیم خبر داد.

به گزارش ايكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، روح‌الله منوچهری با بیان اینکه این کتابخانه‌های عمومی فارس در هفته کتاب 1832 برنامه خرد و کلان اجرا می‌کند، گفت: این برنامه‌ها از هفته جاری تا 30 آبان‌ماه برگزار خواهد شد، همچنین کارگاه های آموزشی ویژه هفته کتاب نیز از روز گذشته در شیراز آغاز شده است.
وی، افتتاح 3 کتابخانه را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب در فارس دانست و اضافه کرد: در ایام گرامیداشت کتاب، سه کتابخانه عمومی « ام الخیر» اوز لارستان، «خیام» شهر دبیران و «خرد» روستای جلیان فسا افتتاح می‌شود. همچنین پروژه کتابخانه عمومی شهر نوبندگان فسا به عنوان یکی از شهرهای بدون کتابخانه فارس نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.
منوچهری به برگزاری فاز دوم ارائه اینترنت بیسیم رایگان در کتابخانه‌های عمومی نیز خبر داد و گفت: در هفته کتاب پیش رو و در دومین گام این طرح، 60 کتابخانه عمومی فارس به اینترنت بیسیم رایگان مجهز می‌شوند که این طرح از کتابخانه عمومی باغ نشاط لارستان آغاز می‌شود.
وی، شاخص‌ترین برنامه های اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس را برشمرد و گفت: در روز ۲۴ آبان عضویت در تمامی کتابخانه‌های عمومی فارس رایگان است.
مدیر كل كتابخانه‌های عمومی فارس همچنین به برنامه‌های ترویجی کتابخوانی در این ایام اشاره کرد و گفت: در هفته کتاب نشست‌های متعدد کتابخوان و نقد، بررسی و رونمایی کتاب در فارس برپا می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نشست «کتابخوان بند» ویژه مددجویان زندان شیراز در روز 22 آبان و نشست «کتابخوان صلح» روز 26 آبان، رونمایی از هفت جلد کتاب آیت‌الله بهشتی در شهرستان فسا با حضور آیت‌الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در روز 19 آبان و رونمایی و بررسی کتاب «من امیر ارسلان داستان هستم» اثر علی رشیدی در روز 23 آبان اشاره کرد.
وی همچنین از رونمایی نشان طرح «ساماندهی مجموعه کتابخانه‌های شخصی» در استان فارس یاد کرد و گفت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در سال جاری توانسته است چهار مجموعه از کتاب‌های بزرگان را جذب کتابخانه عمومی فارس کند که آخرین نمونه آن اهدای کتابخانه‌ شخصی علی سامی با چهارهزار جلد کتاب فاخر به کتابخانه عمومی حافظیه است. بر این اساس در هفته کتاب امسال از نشان ویژه «اهدای مجموعه‌های شخصی به کتابخانه‌های عمومی» با عنوان طرح «ماندگاران» رونمایی می‌شود.
منوچهری همچنین از برگزاری آیین «گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار» در فارس خبر داد و گفت: جشن بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار به همراه تقدیر از کتابداران برتر فارس نیز روز 28 آبان با حضور مسئولان استانی و کتابداران برگزار می‌شود.
وی همچنین دیدار با یکی از نویسندگان شیراز با عنوان «دیدار با آقای نویسنده» روز 22 آبان، برنامه پیاده‌روی کتاب با عنوان «پابه پای کتاب» به همراه برگزاری مسابقه اطلاعات عمومی و فرش قرمز کتابخوانی با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری و اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی؛ اهدای خون، اهدای زندگی» همراه با اهدای خون کتابداران و دوستداران کتاب در روز 24 آبان را از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی فارس در هفته کتاب دانست.
به گفته منوچهری در آغاز برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب، سالن کنفرانس کتابدار با ظرفیت بیش از ۷۰ نفر در اداره‌کل کتابخانه های عمومی فارس به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در انتها بر افزایش آگاهی عموم مردم از برنامه‌های هفته کتاب تأکید کرد و گفت: برنامه‌های هفته کتاب کتابخانه‌های عمومی استان فارس در سال جاری از سه طریق نشست خبری، برنامه زنده تلویزیونی و تریبون نماز جمعه شیراز به عموم مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.
انتهای پیام

captcha