نمایشگاه مشترک ایران و سناتور مسلمان فیلیپین در مانیل+عکس
کد خبر: 3762022
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
رویدادی که یک هفته ادامه دارد؛

نمایشگاه مشترک ایران و سناتور مسلمان فیلیپین در مانیل+عکس

گروه بین‌الملل ـ نمایشگاه خوشنویسی قرآنی و نقاشی با ارائه آثاری از تندیس تقوی، بانوی هنرمند ایرانی و «سانتانینا رسول»، تنها سناتور زن مسلمان در تاریخ فیلیپین در این کشور در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی دو بانوی مسلمان ایرانی و فیلیپینی و نشست اسلام و مسیحیت با عنوان «حضرت مریم در بین مسلمانان و مسیحیان» دیروز(14 آبان ماه) در دانشگاه «د لا سال»(De La Salle University   ) دومین دانشگاه مسیحی فیلیپین افتتاح شد.

در این نمایشگاه هشت تابلوی خوشنویسی شده از آیات و مطالب مشترک بین قرآن، تورات و انجیل از تندیس تقوی، مسئول انجمن خوشنویسان ایران در مانیل و 10 تابلوی نقاشی خانم «سانتانینا رسول»( Santanina Rasul) تنها سناتور زن مسلمان در تاریخ فیلیپین به نمایش درآمده است.

رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین، دانشگاه د لا سال، مرکز اسلام و دموکراسی دانشگاه دولتی فیلیپین و بنیاد صلح این کشور در برگزاری این نمایشگاه و نشست اسلام و مسیحیت با یکدیگر همکاری دارند و نمایشگاه مذکور تا یک هفته ادامه دارد.

در مراسم افتتاحیه این نشست که محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین، خانم «فریتزیه یان دِوِرا Fritzie Ian De Vera »، معاون دانشگاه دلاسال، خانم آمنه رسول، رئیس مرکز اسلام و دموکراسی دانشگاه دولتی فیلیپین و مسئولان نهادها و مراکز دینی و سازمان‌های مردمی حضور داشتند، تندیس تقوی هفت آیه از قرآن را برای حاضران قرائت کرد.

در ادامه معاون دانشگاه «د لا سال» سخنرانی و حضور تندیس تقوی به عنوان هنرمند و سخنران مراسم و از جمهوری اسلامی ایران به دلیل ابتکار در برگزاری برنامه‌هایی همچون «گفت‌و‌گوی ادیان با زبان هنر» قدردانی کرد و این ابتکار را بسیار زیبا خواند. وی ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های ایران با دومین دانشگاه کاتولیک فیلیپین ادامه و گسترش یابد.

سپس آمنه رسول  Amina Rasul رئیس مرکز اسلام و دموکراسی دانشگاه دولتی فیلیپین با موضوع حضرت مریم(س) سخنرانی کرد و گفت: حضرت مریم تنها بانویی است که در قرآن یک سوره به نام او نام‌گذاری شده است در صورتی که در انجیل این گونه نیست .

وی افزود: ما می‌توانیم از مشترکات اسلام و مسیحیت برای ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر بهره‌مند شویم؛ همان‌گونه که بانوی هنرمند ایرانی حاضر در این جلسه خانم تقوی با خوشنویسی سوره حضرت مریم و اهدای آن به پاپ فرانسیس(رهبر کاتولیک‌های جهان) حرکت بسیار زیبا و ارزشمندی انجام داد.

نمایشگاه مشترک ایران و سناتور مسلمان فیلیپین در مانیل+عکس

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha