سرود؛ هنری برای وحدت اسلامی/ ساماندهی ۴۰ گروه سرود در کشور
کد خبر: 3764366
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

سرود؛ هنری برای وحدت اسلامی/ ساماندهی ۴۰ گروه سرود در کشور

گروه فرهنگی ـ سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد از ساماندهی ۴۰ گروه سرود در سطح کشور خبر داد و گفت: مسجد، جایگاه احیای سرود انقلابی و اسلامی و سرود، هنری برای وحدت اسلامی است.

سرود؛ هنری برای وحدت اسلامی/ساماندهی 40 گروه سرود در کشور

به گزارش ایکنا از یزد، سعید سعادتی، سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور شب گذشته، 24 آبان‌ماه در اولین نشست کارگروه نغمه‌ها و آواهای آسمانی در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد یزد اظهار کرد: استان یزد به عنوان اولین استان پس از تهران به عنوان کارگروه مشورتی سرود در سطح کشور است.
وی با اشاره به هفته کتاب افزود: درست است که معجزه پیامبراعظم(ص)، کتاب بود اما موقعی این کتاب الهی دلها را متحول کرد که از آواها و نغمه‌ها استفاده کرد و زمانی که این دو با هم پیوند خورد، توانست تأثیرگذاری داشته باشد تا به امروز نیز در این سفره هستیم.
سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: برخی به جهت عدم آگاهی و اطلاع در برابر این بخش افراط و تفریط دارند که باید با شناخت بیشتر به خوبی از اثرگذاری آن آگاه شوند.
سعادتی تصریح کرد: خاستگاه سرود انقلاب اسلامی، مسجد است و در این راستا نیز از بین هنرها، اولین هنری که با انقلاب اسلامی همراهی کرد و حتی در پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش داشت، سرود است.
وی ادامه داد: شاید سال ها پس از انقلاب، نمایش خود را پیدا کرد اما هنری که قبل از پیروزی، در آستانه و بعد از پیروزی انقلاب نیز با آن همراه بود و جوش و خروش و احساسات مردم را به نفع انقلاب اسلامی بسیج کرد، سرود است.
سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی وقتی رهبر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) پس از تبعید به کشور تشریف می آورند، اولین هنری که در برابر ایشان اجرا می شود، سرود است که این افتخاری برای فعالان بخش سرود است.
سعادتی بیان کرد: ما معتقدیم که سرود امروز مانند سرود دهه شصت نتوانسته جایگاه و وظیفه خود را ایفا کند در صورتی که سرود دهه شصت پیش برنده و جلودار بود اما به نظر من امروز آن جایگاه دهه شصت نیست.
وی بیان کرد: امروز به برکت حرکت های مردمی، سرود زنده است و ما باید بتوانیم سرود را به جایگاه اصلی برسانیم.
سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: ما می توانیم با استفاده از سرود انقلاب اسلامی، ارتباط بین ملت ها و وحدت را ایجاد کنیم.
سعادتی افزود: امروز که ما در جذب نوجوانان به مساجد با برخی از مشکلات مواجه هستیم و نسل انقلاب را همچون نسل اول در مساجد نداریم، میتوانیم به بهانه سرود نوجوانان و کودکان را به مساجد برگردانیم.
وی بیان کرد: ما ظرفیت های مختلفی را داریم که امسال بعثت انقلاب اسلامی و چهل سالگی انقلاب اسلامی است و به پاس آن می توانیم سرود را احیا کنیم.
سرپرست معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد کشور بیان کرد: ما می خواهیم در سطح کشور 40 گروه سرود را ساماندهی کنیم و اجراهای مختلفی داشته باشیم و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی داشته باشیم.
سعادتی تصریح کرد: ما دنبال کارهای شعاری و نمایشی نیستیم بلکه سعی داریم تا کارهای واقعی و انقلابی ایجاد کنیم که در این راستا مردمی بودن برای ما مهم است و بهترین خاستگاه برای مردمی بودن نیز مساجد هستند.

انتهای پیام

captcha