تروریسم صهیونیستی عامل مشکلات منطقه است
کد خبر: 3766756
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
نخست‌وزیر سابق عراق:

تروریسم صهیونیستی عامل مشکلات منطقه است

گروه بین الملل ـ نوری المالکی، نخست‌وزیر سابق عراق، گفت: ترورسیم صهیونیستی دلیل اصلی مشکلات منطقه است و کینه‌توزی آن‌ها در برابر ایران به این دلیل است که ایران مانعی برای رسیدن آن‌ها به اهدافشان است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نوری المالکی امروز (شنبه) در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی  با تأکید بر اینکه مسئله فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است، گفت: باید یا با توسل به خداوند به مهمترین مسئله جهان اسلام یعنی فلسطین توجه کرده یا اینکه آن را فراموش کنیم که در این صورت دنیای خود را از دست می دهیم.
 
نوری المالکی تصریح کرد: برخی کشورها به دنبال عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل هستند. این امر نشان می‌دهد که استعمارگران تلاش می‌کنند تا موجودیتی دیگر برای جهان اسلام به وجود آورند.
 
اسرائیل مثل غده سرطانی می‌ماند که به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان و نفوذ بیشتر در بخش حیاتی جهان اسلام است.
 
وی افزود: شاهد مشکلاتی در بعضی کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه، فلسطین، یمن و لبنان هستیم که دلیل اصلی آن تروریسم صهیونیستی است و آنها تلاش می‌کنند تا جریانات تکفیری در جهان اسلام ایجاد کنند و اینها هستند که محور شرارت را در منطقه به وجود آورده‌اند.
 
نوری المالکی تصریح کرد: اگر ایران و محور مقاومت نبود اکنون خیلی از کشورها به سمت اسرائیل رفته بودند و کینه‌ورزی اسرائیل و هم‌پیمانانش در برابر ایران به این دلیل است که ایران مانع رسیدن آنها به اهدافشان می‌شود.
انتهای پیام
captcha