فارس بیشترین میزان شهرهای فاقد كتابخانه را دارد
کد خبر: 3767503
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
منوچهری:‌

فارس بیشترین میزان شهرهای فاقد كتابخانه را دارد

گروه فرهنگی ـ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینكه فارس در کشور بیشترین میزان شهرهای بدون کتابخانه را دارد، گفت: طبق برنامه ششم توسعه همه شهرها باید کتابخانه عمومی داشته باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، کلنگ کتابخانه عمومی هماشهر سپیدان به عنوان یکی از بیست شهر فاقد کتابخانه عمومی در استان فارس، عصر دیروز، 5 آذرماه با حضور روح‌الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، علاالدین خادم نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی، جمال جوادی جهرمی فرماندار سپیدان، سجاد خسروانیان بخشدار همایجان و دیگر مسئولان این شهرستان در محله دم قنات هماشهر به زمین خورد.
منوچهری، مدیرکل کتابخانه عمومی استان فارس در نشستی با مسئولان شهرستان پیش از مراسم کلنگ زنی، با بیان اینکه فارس در کشور بیشترین میزان شهرهای بدون کتابخانه را دارد، گفت: طبق برنامه ششم توسعه، همه شهرها باید کتابخانه عمومی داشته باشند، لذا اولویت مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان ایجاد کتابخانه در شهرهای اولویت‌دار است.
وی افزود: بر این اساس در هفته کتاب پروژه کتابخانه عمومی در شهر نوبندگان فسا کلنگ زنی شد و امروز در دومین گام در شهر همایجان سپیدان گلنک کتابخانه به زمین می‌خورد.
منوچهری با تأکید بر اینکه مسئولان شهرستان کمک کنند که این پروژه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد، گفت: با توجه به اینکه ساخت این کتابخانه طول می‌کشد، اگر مسئولان در این شهر ساختمان مناسبی را در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار دهند، می‌توان در کمترین زمان کتابخانه عمومی این شهر را احداث کرد تا بعد از ساخت کتابخانه اصلی، مکان کتابخانه منتقل شود.
وی با تقدیر از همکاری نماینده مردم سپیدان در امور فرهنگی بیان كرد: امسال سه برنامه استانی در شهرستان سپیدان برگزار شد که هر دو برنامه با حضور نماینده مردم سپیدان در مجلس همراه بود که نشان از توجه وی به این حوزه است.
علاءالدین خادم، نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه توسعه خرد و کلان هر جامعه از کتاب صورت می‌گیرد، گفت: هر شهری نیازمند توسعه است و توسعه فرهنگی جزو ضرورت‌های هر شهر است. ساخت کتابخانه یکی از نیازهای مردم هماشهر بود که ضرورت دارد از زمان کلنگ‌زنی به فکر اتمام آن باشیم.
وی با اشاره به اینکه بحث تکمیل این پروژه را از وزارتخانه پیگیری می‌کنیم، گفت: در سطح استان و شهرستان نیز باید اهتمام ویژه‌ای برای این کار شکل گیرد تا این پروژه در حداقل زمان انجام شود.
این نماینده مجلس در ادامه چراغ اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی را روشن کرد و مجموعه کتاب‌ شخصی خود را به کتابخانه عمومی هماشهر اهدا کرد.
در ادامه این دیدار جمال جوادی جهرمی، فرماندار سپیدان با بیان اینکه این شهرستان در ابعاد مختلف غنی است، اما غنای استعداد‌ها باید پیش از پیش مورد توجه باشد، گفت: ساخت کتابخانه عمومی در هماشهر از مطالبات به حق مردم سپیدان است که امروز گام‌های اولیه آن برداشته شده است.
وی افزود: همه مسئولان باید پای کار باشند تا سند چشم‌انداز 1404 به ثمر بنشیند و یکی از موارد این چشم‌انداز، توسعه کتابخوانی است. در شهرستان سپیدان در این شهرستان علی رغم تمام پتانسیل‌ها، در حوزه زیرساخت‌های کتابخوانی دچار نقصان است. نماینده مردم لازم است در این خصوص توجه کنند و احداث کتابخانه در دستورکار قرار دهند.
سجاد خسروانیان، بخشدار همایجان نیز با بیان اینکه این بخش با وجود پتانسیل‌های بسیار طبیعی و گردشگری در حوزه کتابخانه ضعیف است، گفت: این بخش فاقد کتابخانه است و تلاش بسیاری انجام شده تا عملیات کلنگ‌زنی کتابخانه عمومی شهر هماشهر انجام شود. از مجموعه کتابخانه‌های عمومی و مسئولان استانی درخواست داریم به این بخش به صورت ویژه توجه کنند زیرا همایجان مرکز تردد گردشگران ایرانی و خارجی است.
علی منصوری، شهردار هماشهر نیز گفت: زمین این کتابخانه به مساحت 480 متر مربع در محله دم قنات توسط یکی از شهروندان خیر هماشهر برای کتابخانه اهدا شده است. زیربنای پیش بینی شده برای کتابخانه 280 متر مربع و اعتبار آن دو میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده است.
انتهای پیام

captcha