اولین یادواره شهدای «جهان اسلام» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3767962
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

اولین یادواره شهدای «جهان اسلام» در همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - یک مداح همدانی خبر داد: اولین یادواره شهدای جهان اسلام، روز پنج شنبه ۸ آذر ماه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد المهدی شهرک الوند همدان برگزار می‌شود.

اولین یادواره شهدای جهان اسلام در همدان برگزار می‌شود

جلال تلطفی مداح همدانی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری اولین یادواره شهدای جهان اسلام با محوریت شهدای «نارداران کشور آذربایجان» در همدان خبر داد.
وی افزود: اولین یادواره شهدای جهان اسلام، روز پنج شنبه ۸ آذر ماه پس از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام رحمانی و نفس گرم کربلایی جلال تلطفی در مسجد المهدی شهرک الوند همدان برگزار می‌شود.
این مداح همدانی با اشاره به حمله وحشیانه و غافلگیرانه نیروهای پلیس و ویژه وزارت کشور جمهوری آذربایجان (اداره مبارزه با جرایم سازمان یافته) در آستانه اربعین سالار شهیدان به جمع عزاداران و نمازگزاران حسینیه شهدای قصبه نارداران در روز پنجشنبه ۵ آذر ماه سال ۱۳۹۴ مصادف با 26 نوامبر 2015 گفت: در این حمله تروریستی چهار نفر از شیعیان به شهادت رسیدند و بیش از ده تن مجروح شدند.
وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر زخمی شدن 10 تن، به بهانه‌های واهی جمع زیادی از اسلام گرایان از جمله حجت الاسلام «طالع باقراف» رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و 16 تن از فعالان شیعیان جمهوری آذربایجان دستگیر و پس از محاکمه‌های ساختگی به زندان‌های بلند مدت محکوم شدند.
تلطفی خاطرنشان کرد: دور اول سرکوب شیعیان در جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۰ و همزمان با اعتراض‌ها به ممنوعیت حجاب و بازداشت رییس حزب اسلام و ده‌ها فعال اسلامی آغازشده بود، این در حالی است که بیش از ۸۵ درصد از جمعیت ۹ میلیونی جمهوری آذربایجان را شیعیان تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام

 

captcha