تلاش نتانیاهو برای کشاندن موضوع تونل‌های حزب‌الله به شورای امنیت
کد خبر: 3769758
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

تلاش نتانیاهو برای کشاندن موضوع تونل‌های حزب‌الله به شورای امنیت

گروه بین‌‌الملل ـ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از تلاش خود برای برگزاری نشست شورای امنیت به منظور بررسی موضوع تونل‌های حزب‌الله در مرز لبنان با سرزمین‎های اشغالی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم؛ بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه به ارتش دستور داده که عملیات «سپر شمال»  برای مقابله با خطر تونل‌های حزب‌الله را آغاز کند، مدعی شد که این عملیات تا دستیابی به اهداف خود و تضمین امنیت اسرائیل ادامه خواهد سافت.

وی افزود: از هیئت اعزامی اسرائیل به سازمان ملل خواسته‌ام که تمام تلاش خود را برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل درباره موضوع تونل‌های حزب‌الله انجام دهند.

پس از اعلام کشف تونل‌های نظامی در مرزهای لبنان از سوی ارتش اسرائیل و انتشار یک فیلم ویدئویی که ادعا شد از داخل یکی از این تونل‌ها گرفته شده، نتانیاهو حزب‌الله لبنان را به حفر این تونل‌ها متهم کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد که حزب‌الله لبنان قصد وارد کردن عناصر خرابکار به اسرائیل را داشت و نیروهای اسرائیلی عناصر حزب‌الله را در تونل دیده‌اند!

وی در ادامه ادعاهای خود، گفت که حزب‌الله و حماس مبالغ هنگفتی برای ساخت تونل‌ها اختصاص دادند و ما این تونل‌ها را منهدم خواهیم کرد.


ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دیروز ضمن اعلام بالاترین سطح آماده باش در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی با لبنان عملیات موسوم به سپر شمال را آغاز کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهی منطقه شمالی و با مشارکت سرویس اطلاعات و بخش مهندسی در این عملیات حضور دارند. هدف از این عملیات مبارزه با تونل‌های هجومی معرفی شده که به ادعای سران اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان در داخل اراضی اشغالی حفر شده است.

انتهای پیام

captcha