عقب‌‌نشینی اسرائیل از نام‌گذاری «عملیات» بر تحرکات مرزی با لبنان
کد خبر: 3769447
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

عقب‌‌نشینی اسرائیل از نام‌گذاری «عملیات» بر تحرکات مرزی با لبنان

گروه بین‌الملل ـ ارتش اسرائیل از اطلاق نام «عملیات نظامی» بر اقدامات خود در کشف تونل‌های حزب‌الله در مرزهای اراضی اشغالی با لبنان، عقب‌نشینی کرد.

به گزارش ایکنا، خبرنگار المیادین در شهر «بیت‌لحم» فلسطین اعلام کرد که ارتش اسرائیل  از اطلاق نام عملیات نظامی بر اقدامات خود در کشف  و تخریب تونل‌های ادعایی حزب‌الله در مرزهای لبنان با اراضی اشغالی فلسطین عقب‌نشینی و این اقدامات را فعالیت‌های ارتش توصیف کرد.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز امروز(13 آذرماه) اعلام کرد: ارتش اسرائیل عملیاتی را برای شناسایی و تخریب تونل‌های گروه‌های مقاومت لبنانی را که زیر مناطق شمالی فلسطین اشغالی حفر شده‌اند، آغاز کرده است.

ارتش اسرائیل با ادعای این که حزب‌الله از مناطق جنوبی لبنان، تونل‌هایی را زیر مناطق شمالی فلسطین اشغالی حفر کرده، از آغاز عملیات موسوم به «سپر شمالی» خبر داد.

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست»، سرهنگ رونن مانلیس، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام خبر آغاز این عملیات، مدعی شد: «حفر این تونل‌ها، نقض فاحش حاکمیت اسرائیل است».

ارتش رژیم اسرائیل مدعی است که حزب‌الله این تونل‌ها را با هدف اجرای عملیات‌های غافلگیر کننده علیه آنها حفر کرده و به همین دلیل عملیات سپر شمالی را در سراسر مرز موسوم به «خط آبی» اجرا می‌کند.

ارتش صهیونیستی برخی مناطق نزدیک به فنس‌های امنیتی در مرز لبنان (که محل عملیات است) از جمله «المطلة» را منطقه ممنوع نظامی اعلام کرده و همچنین تعداد نظامیان حاضر در فرماندهی شمالی را برای مقابله با هرگونه درگیری احتمالی افزایش داده است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز با متهم کردن حزب‌الله لبنان به نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل، مدعی شد که این جنبش از روستاها و مناطق غیرنظامی جنوب لبنان به عنوان پوششی برای حفر این تونل‌ها استفاده کرده و با این کار جان شهروندان لبنانی را به خطر انداخته است.

هنوز مقامات دولت لبنان یا جنبش حزب‌الله به این ادعاهای صهیونیست‌ها واکنش نشان نداده‌اند.

انتهای پیام

captcha