دستگاه‌ها یاری‌رسان فعالان عرصه وقف باشند
کد خبر: 3772897
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

دستگاه‌ها یاری‌رسان فعالان عرصه وقف باشند

گروه اجتماعی ـ نائب رئیس كمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به فعالیت پرورشگاه موقوفه زالی شیراز تأكید كرد كه دستگاه‌های مختلف باید در راستای ایجاد فضای آموزشی و مهارتی شایسته، یاری‌رسان‌ فعالان عرصه وقف باشند.

به گزارش ایكنا از فارس، مسعود رضایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی امروز، 25 آذرماه در بازدید از پرورشگاه موقوفه زالی گفت: آگاهی و اطلاع از نیت خیر واقفان بزرگی همچون مرحوم زالی که درآمد موقوفه خود را برای پرورش و تحت پوشش قرار دادن افراد یتیم جامعه قرار داده‌اند بسیار ارزشمند و قابل تأمل است.
وی ابراز امیدواری كرد كه با توجه به امکانات و فضای موجود، فعالیت‌های بیشتری را در این مجموعه موقوفه آموزشی تربیتی شاهد باشیم.
رضایی در مورد وظایف نمایندگان درخصوص حمایت از فعالیت‌های خیرخواهانه واقفان گفت: در این راستا و در زمینه اخذ مجوزها و استعلامات اداری، می‌توانیم یاری‌رسان موقوفات و سایر مؤسسات خیرخواهانه باشیم تا در مسیر انجام فعالیت‌های خود از لحاظ قانون و مقررات اداری با مشکل مواجه نشوند.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: چنان‌چه برای گسترش فعالیت‌های موقوفه زالی و سایر موقوفات عام که در راستای خدمت به جامعه و هم‌نوعان فعالیت می‌کنند نیاز به اخذ مجوز وجود دارد؛ دستگاه‌ها باید در این راستا و ایجاد یک فضای آموزشی و مهارتی شایسته، یاری‌رسان فعالان عرصه وقف باشند تا این مجموعه‌ها بتوانند برای پرورش و آموزش افراد تحت پوشش، به انسان‌های ورزیده علمی و دارای مهارت به خود متکی باشند.
رضایی اظهار كرد: شرایط باید به‌گونه‌ای فراهم شود که افراد تحت پوشش این مرکز از لحاظ سلامت روحی و جسمی افرادی سرآمد باشند و ضمن تحصیل و کار در رشته‌های مختلف، به افراد تأثیرگذار در جامعه تبدیل شوند.
وی بیان كرد: این افراد باید به الگو تبدیل شوند تا کسانی‌که به دلایل مختلف والدین و سرپرستان خود را از دست می‌دهند؛ احساس کسالت و ناامیدی نکنند و بدانند که چنین مؤسسات و موقوفاتی وجود دارد و آنان را بدون هیچ منت تحت پوشش قرار می‌دهد و زمینه رشد و تعالی آن‌ها را فراهم می‌کند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه کاری که مرحوم زالی انجام داد کاری خدایی است و زمانی که انسان خود را خلیفه خدا می‌داند باید کار خدایی و بزرگ را بدون هیچ چشم‌داشتی به انجام برساند، افزود: فکر می‌کنم که فضای مناسبی برای ایجاد کارگاه‌های آموزشی مانند جوشکاری، مکانیکی و درودگری در این محل وجود دارد تا افراد تحت پوشش، در کنار دروس کلاسیک و در اوقاف فراغت، مطابق نیت واقف به حرفه‌آموزی نیز بپردازند.
رضایی گفت: در صورت فراهم شدن امکانات فوق، افراد در هر مقطعی که اینجا را ترک می‌کنند دارای تجربه و مهارت و انسانی مترقی و پیشرفته هستند و این همان دوراندیشی است که مرحوم حاج خلیل زالی واقف در نظر داشته است.
یادآور می‌شود، مرحوم حاج خلیل زالی که از تجار بنام شیرازی بود در سال 1327 املاک خود را در شهر شیراز با هدف احداث یک باب پرورشگاه ایتام، احداث یک باب درمانگاه و تاسیس و ساختمان دبستان وقف عام کرد.
انتهای پیام

captcha