استقلال سیاسی؛ دستاورد بزرگ انقلاب/ آسیبی که از ناحیه «آزادی» متوجه جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3772912
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
محمد مهاجری بیان کرد:

استقلال سیاسی؛ دستاورد بزرگ انقلاب/ آسیبی که از ناحیه «آزادی» متوجه جمهوری اسلامی است

گروه سیاسی ــ فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا استقلال سیاسی را بزرگ‌ترین دستاورد دوران چهل ساله انقلاب اسلامی می‌داند و در عین حال معتقد است بزرگ‌ترین آسیبی هم که به جمهوری اسلامی وارد شده از سمت و سوی آزادی بوده و هرجا فضا برای نقد و اندیشه تنگ شده در حق انقلاب اسلامی جفا شده است.

محمد مهاجری، فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره در پیش بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ضرورت نگاه آسیب‌شناسانه و انتقادی به این دوران در کنار تبیین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی گفت: به عقیده من در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نکته مهمی باید توجه کرد و آن هم جدا کردن انقلاب اسلامی از جمهوری اسلامی است.

چهل سالگی انقلاب اسلامی صرفاً به بیان دستاوردها منحصر نشود

وی افزود: ساحت انقلاب اسلامی بسیار پاک‌تر و مقدس‌تر از عملکردی است که در جمهوری اسلامی مشاهده شد. حتی به اعتقاد من خود انقلاب اسلامی، که ساحت‌ آن را هم بسیار مقدس می‌دانم، قابل نقد است. حال نقد جمهوری اسلامی که نتیجه عملکرد مسئولان و مدیرانی است که همگی جایز‌الخطا هستند جای خود دارد.

مهاجری اظهار کرد: اینکه به مناسبت و بهانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی صرفاً دستاوردها و پیشرفت‌ها مطرح شود و اجازه نقد و آسیب‌شناسی داده نشود، آن وقت تاریخ روزی بی‌رحمانه ما را نقد خواهد کرد و شلاق خواهد زد.

این فعال سیاسی بیان کرد: البته این نقدها انجام خواهد شد و اگر اجازه داده نشود که در فضای باز و آزاد مطرح شود، به صورت زیرزمینی ارائه می‌شود.

مهاجری درباره بزرگ‌ترین دستاورد و آسیب دوران چهل ساله انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی یک شعار اساسی با سه محور «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» داشت که در اینجا وارد موضوع جمهوری اسلامی نمی‌شوم. من استقلال به ویژه استقلال سیاسی را بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی می‌دانم. امروزه اگر مشاهده می‌شود که میان جریان‌های سیاسی کشور بر سر موضوعاتی مانند FATF و cft بحث و دعوا وجود دارد، بیشتر به خاطر نگرانی از دست رفتن همین استقلال سیاسی است.

وی اظهار کرد: بزرگ‌ترین آسیبی هم که در این مدت به جمهوری اسلامی وارد شده از سمت و سوی آزادی است. به عبارتی هر جا فضا را برای حرف زدن، نقد کردن و اندیشیدن مردم تنگ کردیم، در آن زمینه به اصل انقلاب اسلامی جفا کردیم.

انتهای پیام

captcha