اعلام جدیدترین زمان برگزاری همایش «تجلیل از خادمان قرآن»
کد خبر: 3774912
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

اعلام جدیدترین زمان برگزاری همایش «تجلیل از خادمان قرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ براساس اعلام دبیر انجمن خادمان قرآن، همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم که قرار بود در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ماه رمضان برگزار شود 29 بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

اعلام جدیدترین زمان برگزاری همایش تجلیل از خادمان قرآن

محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد آخرین وضعیت همایش تجلیل از خادمان قرآن که امسال نیز سرنوشت نامعلومی پیدا کرده است، گفت: براساس آخرین تصمیمی که اتخاذ شده است، این مراسم دوشنبه، 29 بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حضور نداشتن رئیسجمهور در این مراسم تقریباً قطعی شده است، از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم همزمان با برگزاری مجمع خادمان قرآن در تهران برپا خواهد شد.
پورمعین در پاسخ به این سؤال که این زمان قطعی خواهد بود یا احتمال تغییر آن نیز وجود دارد؟ اظهار کرد: امیدواریم این مراسم در تاریخی که اعلام شده است برپا شود.
دبیر انجمن خادمان قرآن در پاسخ به این سؤال که اگر قرار بود این مراسم بدون حضور رئیس‌جمهور برگزار شود، چرا در تاریخی زودتر برگزار نشد؟ گفت: نظرها در مورد برگزاری این همایش با حضور رئیس‌جمهور متفاوت است. اعتقاد دارم که همایش باید با حضور رئیس‌جمهور برگزار شود، اما در هر حال که شرایط حضور فراهم نیست، از حضور وزیر بهره‌مند خواهیم شد.
براساس گزارش ایکنا، پیش از این، زمان‌های دیگری برای برگزاری این همایش اعلام شده بود که هر بار بنا به دلیل حضور نداشتن رئیس‌جمهور در مراسم به تعویق افتاده بود.
همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم از بیست و پنج سال قبل یعنی از دومین دوره نمایشگاه قرآن که به سال ۱۳۷۲ بازمی‌گردد، کلید زده شد و از آن سال به بعد، هر سال همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن کریم، طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهور از خادمان قرآنی کشورمان در عرصه‌های مختلف تجلیل می‌شود.
برگزاری این همایش در سال‌های اخیر به برنامه کاری رئیس‌جمهور گره زده شد و به دلیل حضور نداشتن رئیس‌جمهور در این مراسم در ماه رمضان، جابه‌جایی‌های زمانی متعددی را به خود دید.
در حالی که با تغییرات در وزارت ارشاد و معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه انتظار می‌رفت تا بار دیگر شاهد برگزاری این همایش در نمایشگاه قرآن و ماه مبارک رمضان باشیم، اما این انتظار چندان طولانی نشد؛ چراکه زمان همایش در این دوره نیز جابه‌جا شد.

انتهای پیام 

captcha