دوره دانش‌افزایی برای اساتید دانشگاه «مولانا» افغانستان
کد خبر: 3775498
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
رئیس دانشگاه‌ مذاهب اسلامی پیشنهاد کرد:

دوره دانش‌افزایی برای اساتید دانشگاه «مولانا» افغانستان

گروه بین‌الملل ــ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در دیدار با رئیس دانشگاه مولانای افغانستان،‌ پیشنهاد برگزاری دوره دانش‌افزایی برای اساتید این مرکز علمی را مطرح کرد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام  محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در دیدار با الحاج محمد یحیی انوری، رئیس دانشگاه مولانای افغانستان، ضمن انعقاد تفاهم‌نامه همکاری،‌ گفت: تجربه سه دهه دانشگاه مذاهب اسلامی در مبارزه آکادمیک با تکفیر و افراط‌گرایی، یک سرمایه بزرگ است که حاضر هستیم آن را در اختیار کشورهای مسلمان قرار دهیم.

در این دیدار که هادی موافق، وابسته فرهنگی ایران در مزار شریف نیز حضور داشت، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه مولانا به امضای ر‌ؤسای دو دانشگاه رسید.

دانشگاه مذاهب اسلامی؛ نمونه عملی و علمی تقریب مذاهب

در ادامه این دیدار، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه برای مبارزه با تکفیر و تروریسم باید راه آکادمیک را پیگیری کرد و تقریب را نقشه راه خود قرار داد، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی از نظر علمی و عملی، یک مرکز ممتاز و ویژه در عرصه تقریب است که در آن،‌ از دانشجو گرفته تا استاد و کارمند از مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند و این یک نمونه عینی و عملی از تقریب است.

مختاری، فارغ‌التحصیلان دانشگاه مذاهب اسلامی را پرچم‌داران تقریب در سراسر جهان معرفی کرد و افزود: فارغ‌التحصیلان افغانستانی دانشگاه مذاهب اسلامی نیز هم اکنون از اساتید دانشگاه‌های این کشور به ویژه دانشگاه مولانا هستند. فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، جزء صاحبان اصلی و سرمایه‌های این مرکز هستند.

وی، وجود زمینه‌های مشترک به ویژه در حوزه زبان، تاریخ، فرهنگ و دین بین دو کشور ایران و افغانستان را سبب گسترش همکاری‌ها بیان کرد.

دانشگاه مذاهب اسلامی؛ نمونه عملی و علمی تقریب مذاهب

محمد یحیی انوری، رئیس دانشگاه مولانا نیز در این دیدار، دانشگاه مذاهب اسلامی را دارای اعتبار و جایگاه ویژه در افغانستان دانست و اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان افغانستانی این دانشگاه از اساتید ارزنده دانشگاه‌های افغانستان هستند و ما خوشحال هستیم که بتوانیم دوره‌های دانش‌افزایی را برای اساتید دانشگاه مولانا برگزار کنیم.

در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دو دانشگاه با محوریت برگزاری دوره‌های آموزشی، پژوهش‌ها و انتشارات به صورت مشترک و همچنین تبادل دانشجو و استاد به امضاء رؤسای دو دانشگاه رسید.

انتهای پیام

captcha